Gebruikservaring is belangrijk!

Dit is een grafiek waar ik heel erg vrolijk van wordt:

Forrester Research Customer Experience Peer Research Panel Surveys

De grafiek is afkomstig van Bruce Temkin; een Forrester analist en customer experience evangelist.

De bovenste groene lijn is niet zo belangrijk; tenslotte kan iedereen zeggen wat hij/zij wil.

Maar de rode en paarse lijnen zijn wel heel relevant. Iemand die verantwoordelijk is voor de multichannel gebruikerservaring is tegenwoordig in 70% van de gevallen aangesteld bij grote bedrijven in de VS. Mooi! Vooral als je dat afzet tegen twee jaar geleden; toen het nog minder dan de helft was.

De paarse lijn groeit weliswaar een stuk trager maar groeit wel! En dat betekent dat bedrijven hun gebruikerservaring ook steeds beter organiseren.

Nou is dit Amerika, en volgens mij lopen we hier in Europa toch sterk bij achter. Misschien is dit een wake-up call voor grote bedrijven aan deze kant van de oceaan om ook eens serieus werk te gaan maken van customer experience!

Geef een antwoord