Huub van Zwieten maant ons tot stilte alvorens te verhalen over het dramatische schrijfproces. Gelukkig is het natuurlijk allemaal goed gekomen.
Hij hoeft zich bijna niet meer te introduceren, maar huub is droombaangoeroe. ‘Droombanen’ is dan ook één van zijn keywords. ‘Keten’ (als in spelen) ook. En ‘ongekende mogelijkheden’. Dit is zijn zesde boek, de zevende is alweer in de maak. Over ongekende mogelijkheden gesproken.
“Personal Branding is voor mij geen doel maar een middel om aan die droombaan te komen. het helpt mensen meer zichzelf te zijn. Dat unieke te herkennen, erkennen en laten zien.” Ontdekken wat jou uniek maakt en anders dan alle anderen, dat is de zin van ’t leven, aldus Huub. Dus mochten we onze unieke eigenschappen eens uitwisselen met buurvrouw en/of man. Ik wissel Twitteraccounts uit.
Veel mensen hebben wat moeite met het formuleren waar ze nu zo uniek in zijn. Waarschijnlijk is dat vooral angst. Angst om dromen te delen. Want wat als het niet lukt? Nieuwe opdracht: vertel de persoon naast je wat je droombaan is. Droombaan van fotograaf op locatie Arnold van West: op een zonnig eiland alle modellen van de wereld fotografen. Topless geen bezwaar.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die die droombaan van jou niet najagen. Je hebt dus niet meteen concurrentie. Als je goed communiceert wat je wilt en PB bezigt, werkt je brand voor je. En je zult zien: het gaat je nog lukken ook!
Verbaas jezelf met je eigen mogelijkheden, word jezelf in het kwadraat. Voor een oefening daarin moeten we allemaal gaan staan en de rechterarm met lichaam en al zo ver mogelijk naar rechtsachter te wijzen. Daarna moest je, op je plek, de ogen dicht, visualiseren dat je veel verder kunt komen. Als je vervolgens de oefening herhaalt merk je dat je veel verder komt. Veel ‘ohhh’s’ vanuit de zaal. En een meisje die haar arm stoot.
Zodadelijk, dé lancering. Eerst krijgden de geïnterviewden een exemplaat van dat fantastische boek Personal Brand.nl. Wat overblijft is drinken! Ik spreek (weer tot) jullie volgende week.