Werk.nl laat werkzoeker in de kou staan

rage Vanochtend gebeurde het me weer eens. Een foutmelding toen ik naar Werk.nl ging. Wat krijg ik te zien? Nou, een heel leeg scherm met de volgende foutboodschap:

An error occurred while processing the request. Try refreshing your browser. If the problem persists contact the site administrator

En met deze foutboodschap maakt Werk.nl zo ongeveer alle fouten die je kan maken. Wat op zich ook een prestatie is…

Ten eerste; waarom is deze foutboodschap in het Engels? Werk.nl is toch echt een Nederlandse site.

Dan is er de boodschap: An error occurred while processing the request. Welk request? Ik ging gewoon naar Werk.nl! Ik heb geen enkel request gedaan. Wat bedoelen ze hier dan mee?

En dan is er de suggestie: Try refreshing your browser. Hoeveel normale mensen (lees: werkzoekers)zouden weten hoe ze dat moeten doen? 

Als laatste hebben we de zeer behulpzame zin: If the problem persists contact the site administrator. Ja, en wie is dat dan wel? Geen e-mail adres, geen telefoonnummer. Helemaal niets. Dat gaat echt helpen…

Waarom zorgt Werk.nl niet voor een opgemaakte pagina met uitleg en ontsnappingsmogelijkheden via hyperlinks? In het Nederlands wel te verstaan. Gezien de regelmaat waarmee deze site onbeschikbaar is zou dit ongetwijfeld voor een groot aantal werkzoekers een verademing zijn. Of komt dit pas bij de volgende release…

Geef een antwoord

12 Comments
  • erik
    says:

    Het is nu jan 2016 en ze hebben blijkbaar nog steeds dit probleem. Ik kan mij haast niet voorstellen dat ze in 7 jaar tijd nog geen werkzoekende hebben gehad die dit probleem eens op kon lossen.
     

  • elise
    says:

    na een paar keer klikken wel gelukt om een andere foutmelding te krijgen, niet dat ik daar veel mee opschoot:
    Invalid Portal Session
    An error was encountered while processing your Portal request, because your portal session is no longer valid. You have been logged out and you will automatically be redirected to the OracleAS Portal home page in 30 seconds. Click OracleAS Portal home page to go directly to the OracleAS Portal home page, or if your browser does not automatically redirect you. If you continue to have problems while accessing OracleAS Portal, close all your browser instances and try again.

  • David
    says:

    Goed opgemerkt!
    Ik heb enkele vacatures op werk.nl staan. En als ik de reacties wil bekijken, dan krijg vaak de meldingen die jij beschrijft. Ik heb er eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan hoe werkzoekenden hier mee omgaan. Uiteindelijk kom ik er wel door. Maar volgens mij maak jij een probleem, wel pijnlijk helder! Pijnlijk voor de mensen die verantwoordelijk zijn voor werk.nl. Ik zal eens vragen welke hinderen werkzoekenden ondervinden!

  • Marc Drees
    says:

    @Marc:
    Volgens mij zit ik helemaal fout; want dit lijkt wel een initiatief van UWV WERKbedrijf.
    Ik duik er in, maar in de tussentijd ga ik even een potje janken. Want wat een droefenis…

  • gekke henkie
    says:

    Werk.nl is een tenenkrommend klantonvriendelijke site.  Vanuit onze organisatie hebben wij ook met ze  te maken (hun site vooral) en het aantal keren dat de site niet bereikbaar was is niet een aantal vloeken vast te leggen. Vooral hilarisch is de regelmatig terugkerende melding dat ze een kwaliteitsupdate aan het draaien zijn……. wat dat inhoudt is echter volledig onduidelijk…