Een goede RecenTsie

Try Out is een adviesbureau voor jongerenmarketing dat campagnes, producten en concepten in samenwerking met jongeren van 12 t/m 29 jaar test en ontwikkelt. Oprichter Anouk van der El staat met haar 29 jaar nog net in die doelgroep. Gelukkig heeft ze een heel panel van jongeren om zich heen, van verschillende pluimage (leeftijd en achtergrond). Zelf grapte ze, in een gesprek met ondergetekende: “over vijf jaar kan ik mensen niet meer vertellen wat jongeren willen.”

“We hebben een concept gedaan voor de Nederlandse bibliotheken. Andere recente klanten zijn Unive en Delta Lloyd. Nu geven we vooral advies aan bedrijven over hoe zij jongeren binnen krijgen&houden. Marketing managers willen graag weten wat ‘ze’ bezig houdt.”

“Vaak denken marketeers dat ze een evenement kunnen ‘pimpen’ door simpelweg Ali B in te huren. Maar zo werk dat natuurlijk niet. De actie moet wel een logische link hebben met het merk. Jongeren zijn niet gek.” Wat werkt dan wel? Wel, Try Out houdt de (inter)nationale media nauwlettend in de gaten en brengt klanten en geïnteresseerden middels een halfjaarlijks rapport op de hoogte van de laatste nieuwtjes.

Zo werd ik een aantal nachten geleden wakker gemaakt door mijn vriend omdat hij een opmerkelijke (want dichtgenaaide/geklittebande) envelop in onze postbus had gevonden. Inhoud? De RecenTsie van dit halve jaar! En dit jaar staat ikki erin! En ikzelf! En dat is Heel Leuk! Maar naast die waardevolle informatie, lees je ook dat jongeren ondanks de crisis positief zijn over hun eigen toekomst en meer uitkomsten van een onderzoek dat Try Out in maart 2009 deed. En dat 64% van de jongeren zichzelf nieuwsgieriger en flexibeler acht dan voorgaande generaties. En dat consultancy en marketing de meest populaire sectoren zijn.

Kortom, HR specialisten die zich op young professionals richten, kunnen veel uit de RecenTsie halen. Lezen dus!

recentsie1

recentsie2

Geef een antwoord