Tènce! uitzendbureau van het jaar

Uitzendbureau van het jaar Tènce! is gisteren verkozen tot uitzendbureau van het jaar 2009. De overige genomineerden waren Adecco, Careermaker, Content, Creyf’s Uitzendbureau, Randstad, Tempo-Team en Timing.

Allereerst natuurlijk de hartelijke felicitaties voor Tènce!, die deze titel overigens voor de tweede keer in de wacht sleept. En deze keer met een haarbreedte voorsprong op Creyf’s, die slechts 0,02 punt achter Tènce! eindigde.

De uitverkiezing is gebaseerd op de beoordelingen van de twee doelgroepen die een uitzenbureau bedient: kandidaten en opdrachtgevers. En daarbij is men behoorlijk grondig te werk gegaan.

Als een gevolg van die grondigheid zijn er ook de nodige interessante feitjes te melden

Promiscue gedrag in uitzendland
Zoals het promiscue gedrag van kandidaten en opdrachtgevers als het om het kiezen van een uitzendbureau gaat:

image Ja, ja, er is nog altijd niets veranderd in uitzendland. Uitzenders weten nog immer uitzendkrachten niet goed aan zich te binden gezien dit resultaat. Zou er nog altijd meer aandacht aan acquisitie dan aan behoud van uitzendkrachten worden besteed? Hoe is het toch mogelijk…

Bij de opdrachtgevers is het beeld nog schrijnender:

image Preferred supplier? Daar hebben opdrachtgevers dus nog nooit van gehoord! En een kleine 75% heeft ervaring met 3 of meer uitzenders.

Het leuke van het gecombineerde beeld is dat opdrachtgevers dus via verschillende uitzendbureau’s met exact dezelfde uitzendkrachten kunnen worden geconfronteerd! Een situatie die ook in werkelijkheid regelmatig voorkomt…

Verbeterpunten voor uitzenders
Hoewel het om een verkiezing van het beste uitzendbureau gaat, is er altijd wel iets te verbeteren.

Volgens de uitzendkrachten zijn dit de belangrijkste verbeterpunten:

  1. Contactmogelijkheden via Internet vergroten (11%)
  2. Ruimere openingstijden (10%)
  3. Eenvoudige urenverantwoording (10%)

En dit zijn de belangrijkste punten volgens de opdrachtgevers:

  1. Aanbod geschikte kandidaten (15%)
  2. Eenvoudige urenverantwoording (11%)
  3. Meer begeleiding van uitzendkrachten (11%)

Nou, met stip op 1 is de eenvoudige urenverantwoording. Volgend jaar is dat dus opgelost! Mag ik aannemen…

En met het krapper worden aanbod aan krachten, zeker als de economie weer aantrekt, zou ik als uitzenbureau ook maar heel hard aan de slag gaan met de eerste twee pijnpunten van de uitzendkrachten!

Outlook voor 2009
En dan is er natuurlijk ook nog altijd de onvermijdelijke toekomstverwachting. En bij de opdrachtgevers ziet dat er zo uit:

image Nou, als je het 1 op 1 zou doorrrekenen klopt het wel aardig. Netto resultaat is 23% minder inzet van uitzendkrachten; volgens de ABU is de daling in uitzenduren in vergelijking met vorig jaar zo’n 20% – 25%.

Geef een antwoord

2 Comments