Print is dead. Zeker in 2009….

Deze posting is uitsluitend voor mensen met een sterk hart en een voorkeur voor griezelen. Onderstaande grafiek toont de afname van de omzet uit personeelsadvertenties van het eerste kwartaal in 2006 tot en met het eerste kwartaal van 2009:

image

Bovenstaande grafiek is gebaseerd op cijfers van de Newspaper Association of America.

De vrije val heeft terminal velocity bereikt: een afname van meer dan 67% in Q1 van 2009 ten opzichte van het laatste kwartaal van 2008? Sneller kan toch niet?

Ter vergelijking: In het eerste kwartaal van 2006 werd een omzet gemaakt van meer dan $ 1,1 miljard op personeelsadvertenties. In het eerste kwartaal van 2009 was dat nog net $ 200 miljoen…

Het is gewoon voorbij. De krant is niet meer. Elke euro die ter ondersteuning wordt geboden aan dit razendsnel uitstervende medium komt niet ten goede aan een levensvatbare onderneming. Gewoon niet meer doen!

Geef een reactie

1 Comment