Web 2.0 technologie populair bij kleine groep bedrijven

globe_processBedrijven gebruiken Web 2.0 technieken misschien nog erg weinig om nieuwe medewerkers te vinden; maar in de communicatie met bestaande medewerkers lijkt dat beeld toch wat gunstiger te zijn.

Dat blijkt althans uit een onderzoek van Watson Wyatt onder zo’n 200 (middel)grote bedrijven in de VS (> 5.000 werknemers). Waarbij de tevredenheid van de bedrijven ook nog eens heel groot blijkt te zijn.

Hieronder een aantal van de technieken die door ondervraagde bedrijven worden gebruikt en de mate van tevredenheid:

image

Met uitzondering van webcasts en online video worden alle andere technieken nog maar door heel weinig bedrijven gebruikt. Maar ook hier is de tevredenheid heel hoog.

En dat staat dan weer in schril contrast met het percentage bedrijven dat deze technieken in de komende 2 jaar overweegt in te gaan zetten voor hun communicatie met de eigen medewekers. Want dat percentage ligt gemiddeld rond de 10%.

Is er soms een klein deel van de bedrijven dat zich met overgave op deze ‘nieuwe technieken’ heeft gestort terwijl de overgrote meerderheid er nog niet eens serieus naar heeft gekeken? Het zou me niets verbazen.

En dat terwijl deze technieken de kwaliteit en de kosten van communicatie kunnen verbeteren. Bedrijven die dergelijke technieken goed inzetten kunnen dus zeker concurrentievoordeel behalen. Zeker als het gaat om het aantrekken van Gen Yers. Want die verwachten dat hun werkgever Web 2.0 enabled is. Anders willen ze niet eens komen werken…

Geef een antwoord