De kroon op mijn nerd-zijn

Zaterdagochtend, zes uur stipt, ga ik, als rechtgeaarde nerd, mijn naam claimen op Facebook. In het kader van online personal branding, uiteraard. Maar ik hield toch helemaal niet van Facebook? Klopt, maar ik zit er nu eenmaal op (en kom er niet meer af), dus ik kan het maar beter goed doen.

picture-12

Ik zal wel weer een stortvloed over me heen krijgen dat ik me druk maak om futiliteiten, maar dat is prima. Dat krijg ik thuis ook steeds te horen. Feit is dat ik heel graag onder mijn eigen naam wil opereren. Het lijkt me verschrikkelijk als een of andere grapjas ‘Floor Drees’ registreert, een foto van mij van internet plukt en onder mijn (redelijk) goede naam, vreemde berichten het wereld wijde web op gaat sturen.

Enfin. Mocht je wakker worden door fluitende vogels en na een blik op je wekker/telefoon tot de conclusie komen dat het ten minste twee uur te vroeg is om op te staan, weet dan dat ondergetekende (en veel online geeks met mij) hopen en bidden dat Facebook overeind blijft. Zodat wij onze namen kunnen claimen.

Update: het is gelukt!

picture-2

picture-4

Geef een reactie

2 Comments
  • Werkbeoordeling.nl
    says:

    Onzin, het is het verhaal kwaliteit versus kwantiteit.
    Ga ik kwantitatief adverteren of ga ik kwalitatief adverteren.
    De mensen die voor kwantitatief kiezen hebben reden, om aan te nemen, dat dit beter is dan kwalitatief te adverteren.

    Echte kwaliteit is niet gerelateerd aan kwantiteit.
    Mensen die onzeker zijn over het benadrukken van kwaliteit hebben daar een goede reden voor, namelijk het gebrek hieraan en laten zich vaak verleiden aan een kwantitatieve aanpak voor succes!

    If you pay peanuts you get monkeys

    Ik doe niet mee aan dat facebook circus, simpelweg, omdat ik denk dat mijn dienstverlening daar te waardevol voor is en ik door participatie in dergelijke sociale netwerken, mijn eigen dienstverlening devalueer.