Twarketing floreert

Twitter is leuk en groots en verslavend. Ook bedrijven zien dat steeds meer in. En nu ga ik het eens niet over online corporate branding hebben, maar over twarketing.

#Philips_vs
Op de online marketing blog van die twee leuk gozers (Sjef en Vincent van bijgespijkerd.nl) vond ik woensdag deze post: 140 karakters genialiteit. “Dat is waar Philips op hoopt met hun nieuwe campagne waarin het verzinnen van de ultieme producttest centraal staat. (…)Via Twitter kan je de uitdaging aan gaan door in een tweet jouw idee te presenteren.”

Het is de bedoeling dat deelnemers een creatief en uitdagende test bedenken voor een Philips-product en die vervolgens via Twitter en #Philips_vs kunnen inzenden. Geselecteerde beproevingen worden vervolgens uitgevoerd en gefilmd door Philips. De winnaar ontvangt de nieuwe Philips Cinema 21:9 TV.
Zo werd Philips uitgedaagd de zon te verslaan, door een haan om de tuin te leiden met een Philips Wake-up Light. Let vooral op de koppen van het hysterische Philips team.

Twanners
Een week of wat eerder las ik ‘Zijn dit nou Twanners?’ op frank-ly.nl. Over Volvo, die in april de Twitterfeed, boordevol tweets met nieuws over de XC60 en antwoorden op vragen van consumenten, van de Volvo XC60 in een banner op Youtube integreerde. Skittles liet een feed van Twittersearch op de zoekterm Skittles op haar site draaien. En Juicy Juicy (Nestle), heeft een Twitter-banner mashup gemaakt. Consumenten, gebruikers en toevallige bezoekers kunnen via deze banner reageren op de vragen als “How do you stimulate your child’s mind?” en “How important are vitamin-enhanced foods to you?” en de discussie met andere moeders aangaan.

Als laatste: via een ‘twanner’ van Volkswagen krijg je een persoonlijk advies, op basis van jouw Twitteraccount, welke Volkswagen bij jou past.

volvo

Naked Pizza
In hun Twitter bio staat: ‘an all natural and good for you pizza joint in new orleans. doing it one day at a time. we care. we really do.’ @nakedpizza heeft bijna 5000 volgers en tweet uitsluitend over pizza’s die net uit de oven komen en pizza’s die misschien overblijven voor de lunch van de volgende dag. Want: koud is zo’n Naked Pizza pizza ook best te pruimen.

twittersign

Ik hoor graag meer voorbeelden!

Geef een reactie