Monster daalt maar door…

Vandaag maakte Sal Iannuzzi (CEO Monster) de resultaten over het 2e kwartaal van 2009 bekend. En er is weinig goeds te melden, zoals ook uit de omzet over de laatste 4 kwartalen mag blijken:

Monster | Omzet per kwartaal, Q3 2008 - Q2 2009

Maar er is meer, want Monster heeft een moedige en strijdvaardige houding. Dit is wat Iannuzzi zegt:

Despite the challenging operating environment, we continue to invest in product innovation, technology, new verticals, global reach and sales force expansion, while at the same time successfully reducing operating expense and lowering our cost basis.

Anticyclisch investeren, dat is makkelijk gezegd maar moeilijk gedaan. Zeker als je ten opzichte van het 2e kwartaal van het vorige jaar een omzetdaling van 37% moet melden. Dan moet je toch sterk in de schoenen staan. En veel vertrouwen van de aandeelhouders hebben…

Monster investeert in technologie, en blijft dat dus ook doen. Zoals blijkt uit het volgende statement van Iannuzzi:

We are very encouraged by the beta tests for our new employer search product. […] This technology better enables recruiters to search relevant skills, work experience, education and other meaningful qualifications, and then analyzes, ranks and compares the information quickly and efficiently.

Iannuzzi is zonder enige twijfel een technologisch optimist. Voor een Internet bedrijf geen slechte eigenschap. De enige vraag is natuurlijk of klanten en werkzoekers net zo positief zullen zijn.

Uiteindelijk zijn dat de twee doelgroepen die bepalen of al die investeringen en vernieuwingen tot een beter resultaat leiden. Gebruikers stemmen met hun voeten. Maar voorlopig zal eerst de economie aan moeten trekken voordat we daar een zuiver beeld van kunnen krijgen.

Geef een reactie

1 Comment