Print is dead. Lijkt Wegener te zeggen.

Logotype Wegener Wegener kwam vandaag met de resultaten over het eerste halfjaar. En het ziet er echt heel akelig uit:

De advertentieomzet stond zwaar onder druk en daalde met EUR 46,5 miljoen (23,6%) ten opzichte van de eerste helft 2008. Deze daling wordt voor een belangrijk deel veroorzaakt door minder personeelsadvertenties (EUR 28,6 miljoen).

Brrr… bijna een kwart van de omzet verloren gegaan. En zal dat ooit nog terugkomen? Voor de personeelsadvertenties kunnen ze hun hoop maar beter aan de wilgen hangen. Daar zal echt niets van herstellen na de recessie.

Maar er is meer; want ook de online recruitment ‘titels’ van Wegener deden het niet echt lekker:

JobTrack ondervond veel hinder van de ingezakte vacaturemarkt, waardoor ook de start-ups CareerID en SpotaJob achter bleven bij de verwachtingen

En dat is natuurlijk een dubbele negatieve whammy. Daar zal ongetwijfeld wel wat van herstellen; hoewel Wegener maar beter niet kan gokken op Spotajob.

Geef een reactie