Vliegend internetten: wie wil dat nou niet?

airplane toy De saaiste vorm van vervoer blijft toch het vliegtuig. Urenlang gedoemd om in een stoel te zitten naast een wildvreemde. Vreselijk. Zou het dan niet heerlijk zijn om rustig weg te surfen op Internet?

Als een vlucht langer dan 2 uur duurt is zo’n 52% van de Amerikaanse reizigers het met mij eens. Duurt een vlucht 4 uur of langer dan is zelfs 69% het ermee eens.

Op kortere vluchten is het beeld wat minder gunstig:

image 
Maar het ziet er naar uit dat over een pare jaar een overweldigende meerderheid een Internet verbinding in een vliegtuig verwacht.

Maar… wat zijn we dan bereid voor zo’n verbinding te betalen. Op de vraag of de reiziger bereid was $10 te betalen voor de gehele vlucht was dit het antwoord:

image

Wel een wat onhandige vraagstelling; tenslotte is $10 voor 4 of meer uur aanzienlijk aantrekkelijker dan voor minder dan 1 uur. Desondanks is het percentage reizigers dat $10 wil lappen voor zo’n korte tijdsduur in 2008 met meer dan 250% gegroeid ten opzichte van 2007. We zijn gek op Internet, zoveel is duidelijk.

Overigens zijn ook Amerikanen zuinig. Want hoewel 69% dus zegt op een langere vlucht gebruik te willen maken van een Internet verbinding; is slechts 47% bereid daar een magere $10 voor de betalen. Laten ze het nooit meer over een Dutch treat hebben, die schrapers!

Met dank aan Forrester.

Geef een reactie

3 Comments
  • xavier van loon
    says:

    @ marc

    Dan is het een vrij zinloos onderzoek ete daarbij behorende zinloze uitkomst

    6% van reizigers (die een tientje voor een uur willen betalen) binnen een commerciele vlucht zou best 100% van de zakelijke reizigers kunnen zijn binnen die commerciele vlucht. Het gaat hen dan niet om de prijs/duurvlucht verhouding is maar of er uberhaupt internet is.

    Als zakelijk reiziger kan die ene uur online van belang zijn, een prive reiziger zal die ene uur meer of minder worst zijn als het goed is. 4 uur wordt weer een ander verhaal etc etc etc

  • xavier van loon
    says:

    Is dit onderzoek gedaan onder zakelijke reizeigers of onder prive reizigers of een mix hiervan?

    Met die kennis hoeft de vraagstelling niet per definitie onhandig te zijn.