RBI gaat nu helemaal online

Het FD meldt vandaag dat Reed Business Information (RBI), de moeder van onder meer Totaljobs, in de komende 2 tot 3 jaar onder andere ruim 50% van de totale omzet afkomstig laten zijn van online producten en diensten.

Jawel, van winkeldochter naar Reed Elseviers favoriete business onderdeel naar Internet bedrijf in een termijn van minder dan twee jaar. En inderdaad, allemaal om een reden: advertentie-omzet

Want volgens Keith Jones (CEO RBI) is er geld te verdienen met Internet. Hij heeft zeker ergens een gedateerd rapport gelezen over de groei van display advertising op Internet. En gedacht dat het een revolutionair nieuw begrip is. En de goede man denkt ook dat er online gouden bergen voor betaalde informatie liggen te wachten. Is het niet aandoenlijk?

Tja, het zou me niets verbazen als over een jaar of twee RBI weer in de etalage van Reed Elsevier staat. Als een volledig vernieuwde winkeldochter met een veel te grote afhankelijkheid van cyclische omzet.

Voor iedereen die ooit Honderd jaar eenzaamheid van Marquez heeft gelezen een herkenbaar situatie…

Geef een reactie

2 Comments