Werf& komt met verkiezing meest invloedrijke wervers

Dit viel er vandaag op mijn electonische mat:

Werf& 
Wat blijkt? Ik behoor tot een selecte groep van 75 invloedrijke wervers. Interessant, zeker omdat ik geen recruiter ben. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik mag lekker namen kiezen!

Ik zie overigens een hele hoop namen die me niets zeggen, dus dat betekent dat deze mensen niet invloedrijk zijn. Toch? Tenminste, niet bij mij. En natuurlijk zie ik ook de nodige namen die absoluut niet in aanmerking komen, althans niet voor mijn stem.

Maar er was voldoende om uit te kiezen. Hoewel, ik kom tot vier namen, en een wildcard:

Geselecteerde namen

Nou, ik kan niet wachten tot de resultaten bekend zijn. Maar die komen pas over een paar maanden. Damn, dat is wel heel lang wachten!

Geef een reactie

7 Comments
  • Ted Meulenkamp
    says:

    grappig lijstje al ken ik de meeste recruiters niet eens. Of omdat ik al lang weg ben uit Nederland of omdat ze toch niet zo’n enorme stempel drukken op recruitment in NL. Mijn definitie is dat het mensen moeten zijn die bestaande processen en ideeen op de schopstoel zetten en de hedendaagse recruitment markt tegen het licht houden. Een eigen mening hebben en niet proberen Amerikaanse berichten te vertalen of mee te liften op het succes van anderen.
    Bas, je staat bij mijn gekozen 5.

  • Koen Roozen
    says:

    Grappig dat gekozen is voor de titel Werver… dat riep mijn eerste definitie-vraag op: wat is een werver? Arbeidsmarktcommunicatie (ik zag verschillende specialisten op dat gebied), Bloggers (ook goed vertegenwoordigd), Corporate Recruiter? Maar Geert-Jan legt het al uit. Dank, was misschien beter geweest dat in de enquête te doen.

    Wat ik me ook meteen afvroeg… wat betekent invloedrijk en langs welke lat beoordeel je dat? Gezaghebbend? Vernieuwend? Deskundig? Senior positie in een groot bedrijf? Opinie-bepalend?

    Och, ik vind het een leuk initiatief en voor één ding kan je Werf& zeker waarderen: het zijn ondernemende gasten die telkens met iets nieuws op de proppen komen.

    Never a dull moment zullen we maar zeggen.

  • Geert-Jan Waasdorp
    says:

    Volgens mij gaat het ook om invloed op gebied van visie, ontwikkeling van nieuwe tooling, invloed binnen de wereld arbeidsmarktbemiddeling, RPO, matching e.d. Alles in het breder kader van werven. Dus ook niet recruiters kunnen in die lijst staan. 

  • Bas van de Haterd
    says:

    Ja, stond er ook ineens tussen, aangezien ik ook geen recruiter ben toch redelijk verbazingwekkend. Aangezien de definitie ontbreekt heb ik maar op 1 persoon gestemd: Sjoerd Gehring, de enige die zo succesvol was in zijn eigen bedrijf dat hij de invloed heeft het nu internationaal voor Accenture uit te rollen.