Solliciteren via LinkedIn. Een prijsvraag!

Solliciteren via LinkedIn Na Hoe LinkedIn nu echt gebruiken (van Jan Vermeiren) is er nu ook Solliciteren via LinkedIn (van Aaltje Vincent & Jacco Valkenburg). En in tegenstelling tot het boek van Vermeiren gaat Solliciteren via LinkedIn dus uitsluitend in op de arbeidsmarkt rol van LinkedIn.

En is daarmee zonder enige twijfel een aanrader voor eenieder die zich via LinkedIn aan de wereld wenst te presenteren. En op deze manier een andere baan hoopt te vinden.

Maar ik wil het over iets anders hebben. Want ik wil een prijsvraag uitschrijven. Waarbij de winnaar natuurlijk de felbegeerde vetlederen medaille met gouden opschrift kan winnen.

De vraag die moet worden beantwoord is de volgende:

Hoe vaak wordt de naam Jacco of een beeltenis van Jacco in dit boek gebruikt?

Let op:
ook verwijzingen naar zijn naam of bedrijf tellen mee, zowel in de tekst als in de afbeeldingen. Ik heb ze geteld en ik ben er dagen en dagen mee bezig geweest. Dus het zijn er veel!

Inzenden is mogelijk tot 15 november.

Veel succes!

Geef een antwoord

10 Comments
  • Aaltje Vincent
    says:

    Geachte heer Drees,

    Ten eerste kan ik me voorstellen dat in het recruiting vakgebied de naam van Jacco opvalt. Maar feitelijk wordt zijn naam van in het eerste tot en met laatste hoofdstuk slechts 4 keer en louter functioneel genoemd in de tekst.
    Daarbij stellen mijn vakgenoten, loopbaanprofessionals, zijn professionele inbreng zeer op prijs, zo blijkt. Zij begeleiden immers mensen die 10, 20 of zelfs 30 jaar niet hebben gesolliciteerd. En voor deze mensen is het boek bedoeld, naast bijv. starters.

    Ten tweede dank u wel voor uw aanbeveling: “En is daarmee zonder enige twijfel een aanrader voor eenieder die zich via LinkedIn aan de wereld wenst te presenteren. En op deze manier een andere baan hoopt te vinden.” Dat is exact wat wij met ons boek voor ogen hebben!

    Aaltje Vincent, coauteur Solliciteren via LinkedIn

  • Sidney Hiele
    says:

    Jacco haalt alles uit de kast om gekozen te worden tot meest invloedrijke recruiter.  De kracht van de herhaling, des te vaker zijn naam zichtbaar is, des te meer invloed. Hij stijgt in de polls.

  • Koen Roozen
    says:

    @Coen en @Marc: zo zie je maar weer: humor is heel persoonlijk.

    Maar voordat het alleen maar over humor gaat, wil het compliment van Marc aan Aaltje en Jacco toch maar even herhalen:

    “En is daarmee zonder enige twijfel een aanrader voor eenieder die zich via LinkedIn aan de wereld wenst te presenteren. En op deze manier een andere baan hoopt te vinden.”

    Ik lees dat toch echt als een compliment.

  • Coen Tunnel
    says:

    @Marc hoe ziek ben je, als dit echt serieus blogt. Dat maakt Recruitmentmatters tot de Viva van recruitment en daarmee niet meer serieus. Onder de gordel, op de man… Niet doen. Selfprofiling SEO

  • Koen Roozen
    says:

    @Marc,
    Normaal ben je zo snel? Dagen tellen over een boekje van krap 120 pagina’s? De jaarverslagen van Randstad en USG People lees jij sneller. Tsss 😉

    Hebben ook geteld en kom tot 26 verwijzingen. Best veel inderdaad.

    Wie mij wil controleren maar geen geld wil uitgeven aan het boekje: ikki geeft 10 exemplaren weg http://zd.g2u.nl/

    Ik ga er vanuit dat ik ‘m win, Maar dan wil ik wel zelf het opschrift bepalen en dat Marc hem bij mij opspelt. In denk dat ik hier meer kans maak op Marc’s vetleren medaille dan op de titel meest invloedrijk werver.