Gisteren werd ik weer eens onaangenaam verrast door een pulserende reclameboodschap. De schuldige is Nu.nl in samenwerking met Cap Gemini.
Nietsvermoedend zat ik een artikel op Nu.nl over het faillisement van CIT Group te lezen. Groter dan het faillisement van Enron, maar op dit moment slechts een voetnoot in het nieuws. En natuurlijk was dit nieuwsbericht onderbroken door een gigantische advertentie:
Toen ik echter per ongeluk met mijn muis over deze advertentie bewoog groeide het kreng tot dubbele afmetingen, waarbij natuurlijk de resterende tekst van het artikel werd bedekt:
Buitengewoon frustrerend; en het verbreekt de totale gebruikservaring. Maar er is hoop. Want een blokje bevat deze tekst: Blijft luisteren, blijf leiden.
Als Cap Gemini wil luisteren en leiden dan heb ik het volgende advies: kap met de ongekend irritante gewoonte! Als softwarebouwer zou je moeten weten hoe belangrijk de user experience is. En die ben je met dit soort acties volledig aan het verkloten! Nooit meer doen!
Zo, dat ben ik ook weer kwijt. Nu de rest van het artikel even lezen. Want dat is pas echt belangrijk.