Aanzienlijk minder schokkend dan het aangekondigde verdwijnen van Content, maar ook Rekenmeesters legt het loodje. Deze recruitment partij gaat vanaf 1 april 2010 verder onder het label van Yacht.
Officieel is de reden een krachtenbundeling op het gebied van detacheren en werven van financieel personeel. Maar de recessie zal ongetwijfeld een handje hebben geholpen. Tenslotte is Rekenmeesters al een tijdje onderdeel van Randstad.
Want met de overname van Vedior, een haar enorme serie labels,in 2008 werd Rekenmeesters natuurlijk al deel van de grote Randstad familie. Verder heeft Randstad in een vroegtijdig stadium al de nodige voormalige Vedior labels gesaneerd.
De timing van deze actie doet veronderstellen dat er naast een vanzelfsprekende en logische consolidatie ook een volgende saneringsronde bij (onderdelen van) Randstad wordt uitgevoerd. Gezien de cijfers van de branche zou dat een meer dan logische keuze zijn.
Hoe dan ook, weer een naam minder in het arbeidsmarkt landschap. Hoeveel gaan er nog volgen?
Marc Drees
says:@Albert:
Natuurlijk is de krachtenbundel een zinnig argument. Maar zinnige argumenten kunnen ook (deels) rationalisaties zijn van andere, minder politiek correcte, argumenten. Zoals een sanering. Waar in deze tijd overigens niets mee mis is. Maar wat zeker een rol zal spelen in het samengaan. Zo niet, dan is er juist iets ernstig mis bij zowel Rekenmeesters als Randstad…
Doron
says:beresford blake thomas gaat binnenkort ook onder de randstad vlag verder. Zonde van al die sterke merken..
Het zal wel schelen met het inkopen van vacature plaatsingen 😉
albert Allmers
says:De krachtenbundeling is wel degelijk het strategische argument. De dienstverlening van zowel Yacht als Rekenmeesters overlappen elkaar en hebben ten opzichte van elkaar geen uniciteit binnen de Randstad Holding. Met deze bundeling is er een nieuwe marktleider binnen de finance detacheringsmarkt geboren!
Hugo-Jan Ruts
says:Er zijn al veel oud Vedior labels verdwenen, niet zo zeer als ”sanering’ maar Randstad heeft nu eenmaal een ‘single-brand’ strategie. Het is eerder nieuws wanneer er een ‘Vedior’-dochter geen pot blauwe verf over zich heen krijgt en zijn eigen merk mag behouden.