De Persgroep Banen: NOA zegt het!

image Tijdens de periode Bush werd de volgende marketingstrategie regelmatig ingezet: medewerkers van de president spraken met de schrijvende pers die kritiekloos de verhalen overnamen in hun kranten. In televisie interviews wezen diezelfde medewerkers van de president op de krantenartikelen als bewijs van hun gelijk.

Een buitengewoon simpele maar effectieve cirkelredenatie. En eentje die op dit moment door een deel van de schrijvende pers in Nederland wordt gebruikt naar aanleiding van het NOA rapport. Inderdaad, hetzelfde rapport dat door funding van diezelfde schrijvende pers tot stand is gekomen.

Enter: De Persgroep Banen.

De Persgroep Banen adviseert opdrachtgevers over een zo gericht mogelijke communicatie van uw vacature(s) of recruitment campagne. En Persgroep Banen is onderdeel van De Persgroep, die enkele krantentitels onder zich heeft: AD, de Volkskrant, NRC, NRC next, Trouw en Het Parool.

Geheel in stijl met de Bush methode komt Persgroep Banen met een persbericht met de volgende titel: Werkzoekenden verkiezen printmedia boven internet

Met daarin de volgende tekst, recht uit het NOA onderzoek: De werkzame beroepsbevolking maakt in hun zoektocht naar een nieuwe baan vaker gebruik maakt van printmedia dan online media (71% ten opzichte van 67%). De dagbladen van de Persgroep blijken met name voor hoogopgeleide baanzoekers belangrijke media

Zoals de inwoners van de VS wisten dat ze genaaid werden door de regering Bush, zo kunnen klanten van De Persgroep Banen weten dat ze genaaid worden bij het advies voor een zo gericht mogelijke communicatie van hun vacature(s) of recruitment campagne. Zo gericht mogelijk, maar dan wel binnen de wereld van De Persgroep.

Geef een reactie

4 Comments