ZoomInfo’s slimme deal

Logo en logotype ZoomInfo Iedereen die altijd al heeft willen weten wat ZoomInfo is maar daar nooit voor heeft willen betalen? Grijp dan nu je kans; als je tenminste Outlook 2003/2007 gebruikt in combinatie met Windows XP / Vista. Ik zit op Windows 7 dus dat gaat niet lukken.

De reden voor deze vreemde eisen is dat ZoomInfo graag al jouw Outlook contacten wil hebben. Zo graag zelfs dat ze in ruil voor die contacten bereid zijn 2 maanden gratis toegang tot hun database te geven.

ZoomInfo heeft dit programma onder de naam FreshContacts gelanceerd:

ZoomInfo | FreshContacts

Heb je geen problemen met deze deal dan heb je twee maanden lang de mogelijkheid om met ZoomInfo te spelen. Voor niets. Tegelijkertijd heb je de mogelijheid je zakelijke contacten het leven zuur te maken. Want deze zullen na opname in de ZoomInfo database natuurlijk benaderd worden door de site.

Want ZoomInfo wil met deze actie zowel de kwaliteit als de diepgang van haar database vergroten. De contacten uit al die Outlook adresboeken gaan daar bij helpen. En hoe meer contacten hun profiel claimen, hoe hoger de waarde van de ZoomInfo database gaat worden. Waarmee ZoomInfo haar geheime ambitie kan blijven najagen: LinkedIn verslaan.

FreshContacts is een slimme en kosteneffectieve manier van ZoomInfo om haar database te verbeteren te vergroten. En natuurlijik meer omzet te maken. De vraag is natuurlijk wat je er zelf aan hebt.

Ook daar heeft ZoomInfo een ‘antwoord’ op gevonden. In dit geval hebben ze daarvoor Dave Mendoza ingezet. Mendoza is Amerika’s grootste spammer in recruitment die voor altijd van LinkedIn is verbannen. Geen slimme actie natuurlijk, maar dat terzijde.

Het antwoord is dat het aanbod een fantastische mogelijkheid is voor werkzoekers is om recruiters te vinden… Ongelogen. In de van hem bekende stijl kwijlt Mendoza zijn blog onder om te vertellen FreshContacts een “game changer” is. Wat natuurlijk ronkende onzin is. Tenzij hij bedoelt dat hij hoopt dat FreshContacts voor hemzelf een game changer is; omzettechnisch dan wel.

Het is natuurlijk geen game changer. En het is de vraag hoeveel effectiever een werkzoeker zal zijn door de juiste recruiter bij een bedrijf te vinden. Zeker als de meeste bedrijfssites hun recruiters al met naam en toenaam vermelden. Waarmee je in ieder geval de garantie hebt dat je de juiste recruiter benadert. In plaats van een recruiter die enkele maanden geleden is ontslagen. Wat ZoomInfo natuurlijk nog niet weet…

Dat alles staat los van de waarde die ZoomInfo kan bieden aan recruiters. Dus als je er geen problemen mee hebt om je Outlook contacten te delen met ZoomInfo dan is hier een kans om eens lekker deze site uit te proberen.  Twee maanden lang!

Geef een reactie

3 Comments