Diana Krieger (Monsterboard) vertrokken

Diana KriegerEen paar uur geleden kreeg ik een anoniem e-mailtje met het bericht dat Diana Krieger vertrekt bij Monsterboard. En na de fail whale van Twitter zie ik net dit bericht langskomen: Diana Krieger ontslagen bij Monsterboard en per direct weg! Nou, dan viel 2009 dus nog meer tegen dan ingeschat…Opvolger: Warren Hammond.

Pogingen om Krieger en de PR afdeling van Monsterboard te bereiken hadden tot nu toe geen succes.

Dit is geen sinecure. Tenslotte is Krieger al bijna 5 jaar een belangrijk gezicht bij Monsterboard en sinds september 2007 Managing Director Benelux. Maar daar is dus een eind aan gekomen.

De reden voor haar onvrijwillige vertrek laat zich raden: een tegenvallende resultaatontwikkeling. Oftewel, de VS is niet blij met hoe het met de Benelux onder Krieger gaat.

Amerikaanse bedrijven hanteren in het algemeen een heel simpel adagium; als je de doelstellingen niet haalt, lig je er uit. Recessie? Wat heeft dat met doelstellingen te maken? Ik heb dit proces meerdere malen van dichtbij mee mogen maken. Buitengewoon zakelijk en niet al te intelligent. Maar ja, het zijn ook maar Amerikanen. Daar moet je niet teveel van verwachten…

Binnenkort meer, zeker ook over Warren Hammond

Geef een antwoord

22 Comments
  • Goud Eerlijk
    says:

    Met alle respect, maar Hammond is niet veel meer dan een goede verkoper die zich slim omhoog heeft weten te presteren binnen de organisatie. Een echte “new business man”, zoals ze dat zo mooi zeggen.
    En los van het feit dat CV-schuivers het nu helemaal moeilijk gaan krijgen ( die ontwikkeling was DANKZIJ de crisis al gaande) en ik dat een positief gevolg vind, Monsterboard verlaat hiermee zijn core business en wil dat gaan doen waar haar eigen klanten goed in zijn. En dat is mijns inziens een kortzichtige new business gedachte. Het zal ongetwijfeld het HQ in de states tijdelijk blij maken, want dit gaat leiden tot extra deals en omzet, maar op de lange termijn graaft Monster hiermee haar eigen graf. Daar ben ik van overtuigd.

  • Peter
    says:

    De versie van Marc Ernst en Michel Rijnders kan ik ook bevestigen. Wat dat betreft kan ik het alleen maar met Jan eens zijn, de betrouwbaarheid van RM is niet hoger dan die van Prive of Story. Ook jammer dat Marc Drees, in plaats van toe te geven dat hij fout zit, wild om zich heen gaat slaan door mensen die hier een discussie voeren op de man aan te vallen.

  • Marc Drees
    says:

    @Marc Ernst:
    Kijk eens aan, even geen rechtzaken te voeren en daardoor tijd om een reactie te plaatsen? Of is het nog stiller geworden op HRMinfo?
     
    Er zijn vele manieren waarop iemand ‘zelf’ kan opstappen, maar dat is misschien te ingewikkeld voor een Belg van jouw statuur.  Ik ben in ieder geval blij voor je dat er nog een betrouwbare bron is die met je wil spreken.
     
    Een vrijwillig vertrek na een sladaderlijke omzetbloeding doet zich zelden voor bij een Amerikaans bedrijf. Waarbij je vervolgens wel in den minne uit elkaar kan gaan. Dat is weer zeer gebruikelijk en wel zo prettig voor de buitenwereld.
     
    En ik ben natuurlijk uiterst nieuwsgierig wie die top van de HR-wereld in Nederland is?

  • Marc Ernst
    says:

    Wat Michel Rijders hier suggereert (en dinsdag postte) weet ik reeds met stellige zekerheid sinds 22/1.  Marc Drees heeft m.a.w. wederom zijn reputatie alle eer aangedaan: een tafelspringer te zijn met weinig of geen contacten met en toegang tot de top van de HR-wereld in Nederland.
    Als ik vanuit België zonder al te veel moeite, uit betrouwbare bron, kan vernemen en bevestigd krijgen dat Diana Krieger zelf is opgestapt (ipv ontslagen is), waarom kan Marc Drees dat dan niet ? Acht dagen na zijn initiële posting is hij nog altijd niet in staat om de ware toedracht te achterhalen/publiceren. Een kwestie van onwil of onkunde?  Ik vrees van beide.

  • Marc Drees
    says:

    @Jan:
    In tegenstelling tot jouw geidealiseerde journalist heb ik kennis van en een netwerk in de markt waar ik over schrijf. Wat betekent dat ik over aanzienlijk meer informatie beschik dan de gemiddelde journalist, en deze informatie ook sneller kan bemachtigen. Verder vermeld ik evenmin al mijn bronnen. Maar je verhaal is wel komisch hoor!

  • Jan
    says:

    @ Marc Drees:
    Als je met hagel schiet, schiet je vast wel eens raak inderdaad. Nog veel meer balletjes missen echter doel. Als elke journalist (of het nou voor de radio, tv, krant of internet is) maar elke anonieme tip die ze zouden krijgen zouden publiceren of uitzenden, zouden ze inderdaad het nieuws sneller kunnen brengen. Na verloop van tijd zou er alleen geen verschil meer zijn tussen de werkwijze van weekblad Privé en bijvoorbeeld de Volkskrant.
    Door bronnen, of in dit geval tips (want meer is een anonieme e-mail of Twitter-bericht niet) niet te checken wordt je medium (op de lange termijn) ongeloofwaardig omdat zal blijken dat je er te vaak naast zit.
    Daarnaast zitten er nogal wat ethische haken en ogen aan het publiceren van nieuws waarvan je de (volledige) juistheid niet hebt gecontroleerd. Stel nou dat alle media jouw werkwijze zouden aanhouden, ik zou m’n buurman op het 8-uur journaal kunnen laten komen als hoofdverdachte op de moord op Kennedy. Het enige dat ik zou hoeven doen is een anoniem mailtje versturen en een Twitter-accountje aanmaken. Moet ik het natuurlijk wel in een periode doen dat hij op vakantie is, dan kunnen ze bij de NOS zeggen dat “pogingen om de man op zijn huisadres te bereiken tot nu toe geen succes hebben gehad.”

  • Hans
    says:

    Een algemeen directeur die wordt opgevolgd door zijn eigen sales directeur wordt echt niet weggestuurd vanwege tegenvallende resultaten. Als de resultaten tegenvallen dan zou de sales directeur nooit promotie krijgen in een Amerikaans bedrijf.

  • Marc Drees
    says:

    @Jan:
    Helaas is civil journalism ook in dit geval on the money, waar het ‘echte werk’ er nog een paar dagen over zal doen. Pas na het persbericht komt de papieren journalist in ‘actie’. Om vervolgens ook nog eens de nodige fouten te maken uit volstrekte onbekenheid met de markt.

  • Jan
    says:

    Dus de twee bronnen waar dit nieuws op is gebaseerd zijn een anoniem e-mailtje en een Twitter-bericht? Dat lijkt mij nou niet een solide fundament om een bericht op te baseren waarmee je wellicht reputaties kunt aantasten. 

    Bronnen, al helemaal als ze anoniem zijn (of als het een Twitter-bericht is van een concurrent van het bedrijf waar je over schrijft), moet je checken. Als je een gerucht niet bevestigd krijgt, moet je het niet plaatsen, en al helemaal geen eigen conclusies eraan verbinden zonder aan wederhoor te doen.

    Bovenstaand stukje toont wat mij betreft maar eens aan waarom ‘civil journalism’ nooit het echte werk zal kunnen vervangen.

  • jos
    says:

    Ik vind het vervelend voor haar persoonlijk. Zakelijk ben ik er allerminst rauwig om. Verscheidene keren in het verleden getracht om in contact te komen met haar voor zakelijke motieven. Nooit gelukt…
    Uiteindelijk regelen we alles nu voor Nederland via Monster in de USA…. En da’s toch een bizarre situatie.

  • kuch
    says:

    Nou volgens mij is het een vuistregel dat elke succesvolle CEO in e-recruitmentland minstens één prettig in het gehoorliggend muziekinstrument heeft uitgevonden. Toch?

     

  • Maximus
    says:

    Warren Hammond is de beste Director ( Leader ) die een bedrijf zich kan wensen. Hij heeft in de UK een Call Center geleidt en opgezet voor een Multi National en daarna heeft hij zijn intreden gedaan bij Monster. Hij is een echte motivator en hij spreekt  overigens wel Nederlands maar is van oorsprong Engels en wat maakt dat trouwens uit als hij geen woord Nederlands zou spreken of dat hij niet de uitvinder is van het “welbekende orgel”? Daar gaat het hier toch niet om.
    De uitvinder is een Amerikaan en de uitvinding is mijns inziens genieus want na Monster volgden er een aantal job boards die het overigens net niet halen bij Monster maar ook zeer lucratief zijn. 

    Een ontslag is nooit fijn en in dit soort gevallen “met Amerikaanse bedrijven” is het vaak organisatorisch en zijn ze niet tevreden over de cijfers onder iemand zijn leiding…..maar was dit wel een ontslag?? Of een vrijwillig vertrek?

    Hoe dan ook:
     Monster blijft gewoon de marktleider op het gebied van Online Recruitment!