TweetDeck, de populaire Twitter browser die ik recent heb ingewisseld voor Twitterific, doet blijkbaar aan white labels. Tenminste, dat lijkt het geval met JobDeck; een samenwerking tussen TweetDeck en TwitJobSearch. En dat ziet er zo uit:
Oftewel, gewoon TweetDeck met twee extra kolommen: JobSearch Experts en de volledige vacaturediarree van TwitJobSearch. Daar kan je dus niet echt helemaal niets mee. Wel leuk om te zien dat Keith Robinson tussen de Job Search Experts staat. Evenals Daniel Schawbel, die gegarandeerd niets van job search weet. Wel van een zeer Amerikaanse manier van personal branding…
Overigens is deze ‘samenwerking’ een andere loot van de Workhound club, die mij eerder onaangenaam verbaasden met hun JobDASH project; het eerste initiatief dat gebruik maakte van de LinkedIn API.
Net als JobDASH lijkt JobDeck een snel in elkaar gedraaide applicatie die vooral uit is op buzz (wat is gelukt, met vermeldingen op TechCrunch en The Next Web). Maar een praktische meerwaarde voor een werkzoeker zie ik niet, tenzij je met je oog aan de kolom TwitJobSearch blijft hangen. Waar per minuut meer dan 10 vacatures voorbij komen. Veel plezier…
2 Comments