Sociale media is voor ouderen

Een fraai overzicht van leeftijdsopbouw van sociale media gebruikers toont dat de jonkies onder ons maar zeer beperkt gebruik maken van deze nieuwe wereld:

Study: Ages of social network users

Pingdom: Study: Ages of social network users

Opvallend, toch? Zelfs bij Facebook, begonnen als een social network op de universiteit, is het aantal gebruikers in de studentikoze leeftijd maar zeer beperkt. Gen X en jongere babyboomers domineren het landschap. Hoe is het mogelijk!

Geef een antwoord

10 Comments
  • TAHV1990
    says:

    …PS: het net kan geen kwaliteitsbeeld zoals op 4K-BD geven en dat kost geld om heldere fims erop te zetten – zeker aan terrabites & ook dat die sites zouden blijven bestaan hebben ze hoe dan ook geld nodig – of je moet er superveel reclame bij nemen die je dan niet meer kunt overslaan, en er hoe dan ook moet bijnemen – gratis bestaat nioet ook onlinekranten steeds bijna zo goed als betalend – want anders ùmoet je er balken reclame bij nemen…
     
    …ook het internet zal zichzelf de das omdoen om ook hier geld nodig is om het in leven te houden…
     
    Thomas  Vermeeren

  • TAHV1990
    says:

    maar over x-aantal tijd is iedereen het “Sociale” mediaa gebeuren helemaal beu & is het terug zoals i.h. begin maar 1 radio- & 1 tv-kanaal & dan enkel van de openbare publieksomroep(en) in elke nat. officiële landstaal (de prog. enkel op tv, met enkel 1 dagelijke nieuws uurtje gedurende 60’/dag & op radio enkel nieuws zonder sportnieuws, max. 5′ zonder sportnieuws+muziek in non-stop + int.) & op internet enkel nog commerciele meet dan 1 goegel -videowebsites + commerciele websites van commerciele bedrijven + geen enkele nieuwssites meer & voor de rest niets meer dan dat, en de openbare omroep heeft dan geen enkele webstek meer + commerciële bedrijvzen hebben geen enkel tv-station meer + enkel nog reclame op alle videosites + geen enkele reclame meer op de websteks van commerciële websteks +niet-commerci êle bedrijven hebben geen enkele webstek meer, maar enkel publisiteit op de openbare publieksomroep…
     
    …en BD video + BD pure audio voor film&muziek zijn dan enigste wegen om aan muziek&film te geraken + M Disc wordt in toekomst het enigste medium om video&audio meet om tenemen & op schijf kan dan 1 goegel TB op & ook online bedrijven zullen verdwijnen & je zult je bestellingen dan enkel via het postbedrijf krijgen of enkel het kunnen afhaln in de fysieke winkel & het enkel kunnen bestellen via de webstek van het merk van desbetreffend merk…
     
    zo zie ik de toekomst – want er is te weinig plaats voor veel depots erbij te plaatsen dan nou en dat zal ook veel geld kosten om bedrijven in depots te hebben – nog altijd goedkoper dat metn zelf naar de winkel rijd & dat de firma niet moet uit rijden, wan de transportkosten maken de prijs duurder dan eerder goedkoper in de winkel is het dan goedkoper, dan dat ze het thuis moeten leveren & zeker niet mileuvriendelijk zijn met al die vrachtwagens & zeker met die files om alles op tijd geleverd te krijgen – Thomas  Vermeeren (2900 BEL)
     
    Zo zie ik de toekomst – hoe is jullie beeld erover, eigenlijk? doei

  • Jeroen
    says:

    Kijk ook is kritisch naar de leeftijdscategorieën. De eerste groep bestrijkt de groep 0-17 jaar. Naar mijn mening is het gebruik van sociale media pas vanaf een jaar of 10 redelijk beschikbaar.

    Jongeren zijn dus voor minimaal 20-25% verantwoordelijk voor de traffic op deze sites, 1/4 van de gebruikers zijn dus jongeren. Alleen 45-54 zijn meer aanwezig.  Zijn het echt oudere gebruikers die dit medium zo aanspreekt of moet er ook gekeken worden naar de tweede grootste aanwezige groep op sociale media?

  • Mariska Roeland
    says:

    Een belangrijke kanttekening lijkt mij wel dat dit een onderzoek uit de VS is – dus is dat hier ook wel van toepassing? Heeft iemand enig idee of een soortgelijk onderzoek ook in Nederland is gedaan? Ik ben momenteel aan het afstuderen en ben daarvoor op zoek naar informatie over 50-plussers en Social Media.

  • Roel Kiers
    says:

    Jongeren hebben veelvuldiger face to face contact, in een overwegend geografisch beperkter gebied. Wordt je ouder, dan zie je je -gewaardeerde- contacten minder (een baan kost tijd, minder kroegbezoek/feestjes, verhuizingen etc.), en stap je eerder over op sociale media om op de hoogte te blijven en elkaar op de hoogte te blijven houden. 

  • Roos
    says:

    Herken ik wel, zeker als ik naar Twitter kijk, toch allemaal 30+’ers. In US komt de jeugd nu ook los, zie: http://www.socialmediatoday.com/SMC/174901
    Of dat bij ons ook gaat gebeuren??

  • Arno
    says:

    In hetzelfde onderzoek zijn de scores van Bebo, Myspace, Friendster en Tagged een stuk hoger. De groep 18-24 is bij Friendfeed, Xanga en Livejournal relatief oververtegenwoordigd. Maar omdat de populatie (mede door maar 7 ipv 10 jaar bandbreedte te hanteren) in absolute zin kleiner is, zijn ze vaker ondervertegenwoordigd. Daarnaast zitten ze denk ik teveel in de kroeg, te gamen of te sms-en om online sociaal te zijn 😉