Breaking nieuws: USG-bestuurder Albert Klene stapt op

USG People | Albert Klene Albert Klene stapt op bij USG People. Klene is Executive Vice-President (EVP) Nederland voor USG People en behoort daarmee tot het tweede echelon bestuurders van het Almeerse bedrijf. Klene betrekt die voor het uitzendbedrijf centrale functie al sinds de overname van Solvus, zijn vorige werkgever.

Klene bevestigde het bericht zojuist telefonisch. Hij ontkent dat de aanstelling van Herman van Campenhout iets met zijn vertrek te maken zou hebben. Hij stelt nog geen nieuwe functie elders te hebben.

Klene zal vanaf 1 april bij USG People vertrekken.

Later meer…

Geef een antwoord

11 Comments
  • kuch
    says:

    @marc
    Ik had het over inkopen, niet kopen. Dus het bedingen van een exclusieve dienst, toegang of feature. Pak je daarmee eenb paar % van LinkedIn of Hyves, dan heb je al meer dan IKKI (hoe leuk en verfrissend IKKI ook is, qua volume valt het nog tegen).

  • Raoul van Heese
    says:

    @Marc
    Hedson is (meer dan) 10 jaar geleden! Het is dat jij en ik het nog weten, maar dit valt volledig buiten de korte termijn scoop van bestuurder en aandeelhouder. Die voorzichtigheid is er al weer uit na de conservatief gefinancierde en geslaagde overname van Vedior 2 jaar terug.  Winst 2009 wordt volledig toegevoegd aan de eigen reserves en schuld is met 1/3 gereduceerd. Goed, morgen LinkedIn kopen zit er niet in maar het slechts aansturen op ‘organic growth’ moet je ook niet al te serieus nemen.

  • Marc Drees
    says:

    @Raoul:
    Randstad kan LinkedIn niet betalen. En wat moet een uitzender met LinkedIn? Een fraaie mismatch.
    Hedson was niet 10 jaar te vroeg; Hedson was fundamenteel fout. Wie begint er nou een high-end service voor low-end plaatsingen. Bizar technologisch tunneldenken. En een kapitale blunder van Cap Gemini en Noteboom.  Letterlijk en figuurlijk; hoewel Noteboom de dans aardig is ontsprongen. Wat ook weer een kwaliteit is.
     
    Verder zijn de zakken van Randstad niet diep genoeg om zich in een groot netwerk in te kopen; en eerdere avonturen (z0als Hedson) zullen Randstad zeer voorzichtig hebben gemaakt.

  • Raoul van Heese
    says:

    Precies Randstad, de kampioen knippen-plakken (of copy-paste zoals ze dat zelf noemen). Met Hedson en Joblife 10 jaar te vroeg, eens kijken komende tijd of hun timing is verbeterd. Wat zou LinkedIn waard zijn?

  • kuch
    says:

    Ach dat expliciet bevestigen… dat is net als het bestuur van een BVO die roept “we gaan de trainer niet ontslaan!”. Binnen een week is de beste man vertrokken. Ik geef merken als Creyf’s en consorten echt niet lang meer. En USG heeft dan wel een eerste verkenning op gebied van sociale netwerken (in de vorm van het alleraardigst IKKI), Randstad heeft veel diepere zakken om zich in een groot netwerk in te kopen en een echte stap te maken.

  • Marc Drees
    says:

    @Kuch:
    De mulitbrand strategie is van de week nog expliciet bevestigd door Van Campenhout. Hoewel ik de mate van multibranding van USG niet begrijp geeft het wel aan dat het bedrijf die regenboog aan resterende merken wil voortzetten.
    En ja, IKKI is een druppel op een gloeiende plaat in financieel opzicht, maar daar gaat het in dit verband natuurlijk niet om. USG is de enige uitzender wereldwijd die tevens een actief en substantieel sociaal netwerk bezit. De vraag is dus vooral; begrijpt USG de potentiele waarde en wil ze deze nieuwe ontwikkeling benutten om te leren en te groeien, of is van Campenhout een beancounter? Naast Zandbergen dan wel te verstaan…

  • kuch
    says:

    Eh Marc, Ikki is financieel maar een druppel op de gloeiende mulder-plaat. Denk dat er straks nog meer merken gaan sneuvelen. Nu in Europae Start her en der plaatsmaakt voor Uniqe zal het mij niet verbazen als USG, de multi-brander van wel eer, gewoon een wereldwijd Uniqe wordt. Totale monobranding. Gek? Onverstandig? Ja, maar dat was het opheffen van Content ook.

  • Marc Drees
    says:

    De officiele benoeming van Van Campenhout is nauwelijks achter de rug of de vroegere kroonprins van Ron Icke trekt aan zijn stutten. Als het een ongedwongen vertrek is geeft Klene hiermee wel een zeer merkwaardig signaal naar de markt. Is het een gedwongen vertrek dan heeft USG People niet goed nagedacht over de timing. Hoe dan ook, dit vertrekt roept vragen op. Massa’s vragen.
     
    En het geeft onzekerheden, bijvoorbeeld voor het verlieslatende initiatief IKKI; onder Klene van start gegaan. IKKI verliest dus haar beschermheer. En wat gaat er met dit sociale netwerk gebeuren? Een beancounter zal een dergelijk initiatief direct om zeep helpen; een visionair zal er in gaan investeren. Binnenkort weten we dus ook meteen wat voor vlees er in de kuip zit met Van Campenhout. Da’s wel zo handig. Maar eventueel pijnlijk voor IKKI.