Persgroep Banen. Wat nu weer?

Logotype De Persgroep Banen Krijg nou wat! Op dezelfde dag dat VKbanen als bijlage stopt, begint De Persgroep met De Persgroep Banen! Dit kan toch geen toeval zijn; tenslotte is De Pergroep eigenaar van de Volkskrant.

Maar wat is De Persgroep Banen eigenlijk? Nou: een redactionele unit en salesorganisatie volledig toegespitst op arbeidsmarktcommunicatie

En wat heeft De Persgroep Banen te bieden? Een one-stop-shop voor werkgevers… dankzij de combinatie van massa- en kwaliteitskranten én gerichte websites voor de werkzoekende.

Hoezee! Welke fatbrain heeft dit nou weer verzonnen? Naast onze eigen krantenbelg (Van Thillo) is dat blijkbaar de Sales Director van de Persgroep Banen Michiel Bergman. Voorheen (althans, volgens zijn LinkedIn profiel) salesmanager van Het Parool.

Jawel; een krantenman die denkt dat adverteerders massaal terug verlangen naar papier en inkt als de economie ooit weer aan gaat trekken. O ja, en de anderhalve vacaturesite natuurlijk. Mijn god, wat een armoe.

Maar De Persgroep denkt oprecht dat ze een unieke toegang heeft tot ruim 2 miljoen talenten binnen de Nederlandse beroepsbevolking. Natuurlijk! Al die 2 miljoen talenten zijn allemaal op zoek. En dat doen ze ook nog eens allemaal vooral via de krant. Of VKbanen.

Ach, wat kan een droom toch mooi zijn. En dromen, dat doen Van Thillo en Bergman. Maar wat gaat er gebeuren als ze eindelijk wakker worden?

Geef een reactie

1 Comment