Manpower komt met Resume Response. Lachen!

image Wat doe je als grote uitzender met al die intercedentes die op hun handen zitten? Een groot deel heb je ondertussen al ontslagen; maar je kan tenslotte niet iedereen naar huis sturen.

Manpower denkt met een oplossing te zijn gekomen, als onderdeel van hun recruitment process outsourcing (RPO) diensten: Resume Response!

Wat eigenlijk niets anders is dan een team aan intercedentes die door bergen sollicitaties bij opdrachtgevers heenworstelen om de juiste kandidaten te vinden.

De logica achter Resume Response is eigenlijk doodsimpel:

  1. Door de crisis krijgen werkgevers ongelofelijk veel sollicitaties op hun vacatures terwijl ze bijna al hun recruiters naar huis hebben gestuurd en ze nog geen recruiters aan durven te nemen
  2. Bij uitzenders hangen de spinnenwebben aan de intercedentes omdat er veel te weinig opdrachten zijn
  3. Eureka! Laten we die intercedentes de werkgevers ontlasten door de sollicitaties af te handelen. Maar dan hebben we wel een duur klinkende naam nodig. Weet je wat? We noemen het Resume Response!

En ziedaar; een nieuwe dienst is geboren. Die Manpower nog even opleukt met het volgende marketing gebrabbel:

Using a mix of top-line technology and proven recruiting expertise, Resume Response is a highly reliable solution to efficiently manage key processes: candidate sourcing, assessment, screening and communication

Zo, dat klinkt toch een stuk beter dan mijn platvloerse analyse. En hier ben je als bedrijf toch zeker bereid voor te betalen?

Als ik werkgever was zou ik overigens iets heel anders doen. Want het barst van de freelance recruiters die wanhopig op zoek zijn naar opdrachten. En met plezier bereid zijn om een werkgever tijdelijk te assisteren met de overvloed aan sollicitaties. Ik durf te wedden dat ze het sneller, beter en goedkoper doen dan Manpower. En je hoeft dan ook niet naar al dat marketing gewauwel te luisteren. Of ervoor te betalen…

Geef een antwoord

2 Comments
  • Koen Roozen
    says:

    @kees,
    Je kunt dit toch geen innovatie noemen? Niet als concept en niet als technologie. Misschien hebben ze heel slimme sourcingstrategieën of slimme beoordelingsmethoden, maar daar rept de leaflet niet over.

  • Kees de Waard
    says:

    Aan de andere kant kun je stellen dat het te waarderen is dat er partijen met innovatieve diensten komen, of het nu wel of niet een succes zal gaan worden. Beetje laat misschien maar door de crisis genoodzaakt.
    Blijkbaar zijn niet alle werkgevers intelligent genoeg om voor dergelijke klussen een interim recruiter in te schakelen.