Wegnahetwerk: e-mail blunders!

Dit is het begin van een e-mail die ik ontving van een partij met de naam WegnahetWerk.nl: image

Het is 23 april maar ik dacht eerst aan een 1 april grap, of het volgende bizarre geintje van Martijn Smit.

Maar het lijkt er op dat dit een legitieme actie/site is. In dat geval is het een ongekend slecht uitgevoerde actie. Even een korte opsomming van de fouten die ik in bovenstaande e-mail aantref:

  • De e-mail van de afzender bevat de teks noreply.
  • Ik heet geen Oscar Drees
  • De aanhef Geachte in combinatie met mijn voor- en achternaam is helemaal fout fout
  • De persoonlijke stijl van de e-mail (je jij, jouw) strookt niet met de formele aanhef Geachte
  • Ik heb deze week geen mail ontvangen van Recruiters United.

Vijf koeien van fouten voordat ik de eerste zin heb uitgelezen.

Met dit soort missers heb ik deze partij al meteen als respectloos en onzorgvuldig afgeschreven. En daarmee heeft deze partij zich per direct in de voet geschoten. Want ik zal niet de enige zijn die op deze manier naar dit mailtje kijkt.

Geef een reactie

4 Comments
  • Chris Stapper
    says:

    Hoewel ik de mail meteen had weggegooid, vraag ik me toch af of dat eerlijk is: stel nu dat het een heel goed initiatief is, verpakt in een ontzettend slecht jasje? Willen we dat initiatief dan afrekenen op de vorm zonder naar de inhoud te kijken?

    Eigenlijk is dat precies die alles-is-marketing opvatting, we leven in een enorm luxe situatie waarin we alleen serieus hoeven/willen kijken naar iets dat goed gepresenteerd wordt en laten de ruwe diamanten liggen. Hoewel de vraag of er zoiets bestaat als een ruwe diamant ook erg legitiem is.

    Om Marc vast voor te zijn, ik ben weer begonnen aan mijn afstuderen en lees dus veel filosofie.

  • Marc Drees
    says:

    En een minuut geleden kreeg ik deze e-mail er overheen:

    Geachte Marc Drees,
    Door een foutje met samenvoegen hebben sommigen van jullie zo-even een mail gehad met een verkeerde voor of achternaam waarvoor onze oprechte excuses. Wij hebben dit naar aanleiding van enthousiaste en oplettende bezoekers gelukkig direct gemeld gekregen en hebben dit inmiddels aangepast.