Britse leger wint Webby

Logo en logotype Webby awardsDe Webby awards zijn weer uitgereikt, en dus zijn ook er in de categorie Employment de prijzen verdeeld.

Verleden jaar werd The Ladders de verrassende winnaar, Monster sleepte de publieksprijs in de wacht.

Dit jaar is de winnaar de wervingssite van het Engelse leger; de publieksfavoriet is Simply Hired. Jawel, ook dit jaar is de uitkomst dus weer verrassend te noemen.

Dit is de homepage van de winnaar:

image

Ja, de gaming component van de site is meteen duidelijk, en het is ook weer lekker donker allemaal. Kan niemand eens gewoon lekker in het daglicht een beetje gaan knokken? 

Overigens moest ik wel enorm lachen toen ik onderaan de pagina deze tekst zag:

image Maar goed, daar gaat de Webby award blijkbaar niet over…

 

De genomineerden voor dit jaar waren de volgende sites:

image

Twee knoksites van legeronderdelen (UK en Australie), een vertical search engine (Simply Hired), een vergelijkingssite (GlassdooR) en een engelse award site (D&AD New Blood 2009). Wat een merkwaardige combinatie. En wat nog veel erger is natuurlijk; geen enkele vacaturesite.

Nu was het afgelopen jaar natuurlijk geen lekker jaar. En in tegenstelling tot het Britse leger of de Australische marine hebben vacaturesites tijdens een recessie geen diepe zakken. Dus het verschijnen van overheidssites is geen wonder. Maar is het verschijnen van een social media site (Glassdoor) wel een teken van de tijd? Het zou me niets verbazen.

Natuurlijk had Glassdoor hands down deze verkiezing moeten winnen. In plaats van de zoveelste legergame waar ongetwijfeld miljoenen ingepompt zijn.

En hoe kan het toch zijn dat een site die alleen maar vacatures kopieert op deze lijst terecht kan komen? Verleden jaar was het The Ladders, dit jaar Simply Hired. Ik had de Webby awards toch hoger ingeschat.

Geef een antwoord