Monster en LinkedIn? Een gokje

Er lijkt iets te broeien bij Monster. Het topmanagement is blijkbaar op de hoogte gebracht dat er iets staat te gebeuren. Maar wat zou dat ‘iets’ kunnen zijn? Tijd voor een educated guess: Monster en LinkedIn gaan samen verder.

Wat? Ja, zo gek is het niet. Monster zit in een doodlopende straat, maar heeft wereldwijd een organisatie van meer dan 5.500 mensen. LinkedIn daarentegen gaat crescendo, maar heeft buiten de VS en de UK alleen een buitenpost in Amsterdam.

Dus, zou dit het ‘iets’ zijn? Ik heb natuurlijk geen idee, maar volgens mij zou het voor beide partijen een uitstekende oplossing zijn. Ik ben benieuwd…Something is brewing over at Monster. The top management has apparently been informed that something is about to happen. But what could ‘that’ something be? Time for an educated guess: Monster and LinkedIn come further together.

What? Well, it’s not so crazy. Monster is in a dead end, but has a worldwide organization of over 5,500 people. LinkedIn in contrast is crescendoing, but outside the U.S. and the UK only has one outpost in Amsterdam.

So, would this be the ‘something’? Of course I have no idea, but I think it would be an excellent solution for both parties. I’m curious…

Geef een reactie

13 Comments
  • Ivo
    says:

    Goed verhaal Piet. Die non-opmerking van je slaat op jezelf.
    Ga lekker afgesloten sites lezen waarop geen reacties geplaatst kunnen worden.

    0
    0
  • Marc Drees
    says:

    @Piet:
    Misschien is het een idee om eerst je gedachten eens goed te vormen voordat je een reactie achterlaat. Dan kan een ander ook begrijpen wat je in godsnaam wilt zeggen. Voor mij is het op dit moment ongedifferentieerd gereutel van een trol. Dus steek eens energie in nadenken, schrijven, nalezen, corrigeren en dan pas verzenden. Dat is wel zo sympathiek naar andere lezers…

    0
    0
  • Mark
    says:

    @Piet:
    Het principe van een dergelijke website is dat iedereen zijn of haar mening kan geven op de artikelen. Op deze manier wordt een onderwerp van meerdere kanten belicht en hebben ook buitenstaanders de mogelijkheid om te reageren.

    Overigens erg fijn dat je dit tóch nog op een vriendelijke manier meldt en Marc zal je vast zeer erkentelijk zijn voor deze uiterst waardevolle toevoeging!

    0
    0
  • Piet
    says:

    Dan hier maar een reactie plaatsen omtrent jullie slecht benutte open source website.
    Ik heb een paar reacties/reviews gelezen maar je kunt er echt geen fuck mee.
    Ik mis de totale logica van jullie doel, ik zie een paar artikelen door jullie zelf geschreven, daarin zie ik nergens wie er nog meer in betrokken zijn, m.a.w.

    Hoe actief zijn jullie met de communicatie van de door jullie slecht beoordeelde initiatieven?
    Houden jullie de boel objectief door ook buitenstaanders in jullie artikel te vermelden en wat hun mening is ?

    Ik ben nog zo vriendelijk om het dan maar op deze manier te laten weten.
    Criteria van mij is gebaseerd op alleen mij, maar ja ik maak dan ook geen website over andere websites, de manier waarop het nu gebeurt gaat een beetje triest vinden jullie niet.

    0
    0
  • Marc Drees
    says:

    @Antoine,
    LinkedIn is natuurlijk nog een private partij die een IPO overweegt in een betere markt. Daar zullen ze ongetwijfeld een shitload of money mee op kunnen halen, aan de andere kant is een IPO een proces dat gigantisch veel managementtijd kost en daarmee een focus op de ‘verkeerde’ zaken.
     
    Een samengaan met Monster kost natuurlijk ook aandacht, maar het voordeel is een vliegende start als je naar een wereldwijde organisatie kijkt. Monster haalt een (toekomstige) concurrent uit de markt; LinkedIn doet exact hetzelfde.
     
    Of het uiteindelijk goed is voor werkzoekers of LinkedIn gebruikers is voor mij een totaal andere vraag. Het is natuurlijk wel zo dat Monster aan LinkedIn een enorme leg-up kan geven met de inzet van 6Sense. Daar zie ik voor LinkedIn een gigantisch voordeel, vooral als ze daarmee meer zinvolle diensten voor hun gebruikers kunnen gaan ontwikkelen. Waarbij ze maar eens beter naar XING kunnen kijken. Maar de belangrijkste vraag is natuurlijk hoe LinkedIn gebruikers zouden reageren. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat daar een massale exodus zal optreden. Tenzij Monster fouten maakt, en dat is de laatste tijd wel regelmatig gebeurd. Maar kijk eens naar Facebook. De meest obscene overtreder van privacy in de afgelopen jaren en desondanks naar een gigantische omvang gegroeid.
     
    Wat logisch en verstandig is hoeft overigens lang niet altijd de uitkomst te zijn. En wat van de buitenkant logisch en verstandig lijkt hoeft evenmin aan de binnenkant als zodanig worden ervaren. En daarom heet het ook een educated guess…

    0
    0
  • Marc Drees
    says:

    @Raoul:
    Het zou zomaar kunnen. Een educated guess blijft tenslotte een gok. Maar eigenwijs als ik ben wacht ik natuurlijk ook nog even de voorbeurs periode af… De cijfers zullen tenslotte sowieso niet denderend zijn voor Monster, daar is de oproep dan ook niet voor bedoeld. Met de huidige volatiele markt zou een nabeursbericht wel eens helemaal vergeten zijn als er in de tussentijd weer een vulkaan uitbarst, een oliebel over Amerika spoelt of Angela Merkel de vrije markt verder afschaft. Komt er geen voorbeursbericht dan heb ik de theeblaadjes verkeerd gelezen. Maar ik ga vandaag natuurlijk zelf ook nog spitten en graven.

    0
    0
  • Antoine van der Maas
    says:

    @Marc,
    Ik ben erg benieuwd, is in ieder geval een mogelijkheid inderdaad. Alleen denk ik dat dit niet het goede moment is op samen te gaan. Momenteel heeft Monster nog een erg sterke positie (ondanks de neergaande lijn). Naar mijn idee werkt een eventuele fusie alleen als LinkedIn een duidelijk sterkere positie heeft zodat de missie, visie etc. van LinkedIn die van de nieuwe combinatie wordt. Als het een fusie wordt waarbij Monster de dominerende partij is lijkt dit meer een “social project” van Monster te worden, en of ik daar zo veel vertrouwen in heb……
    Maar goed, op dit moment is dit nog theorie, zodra dit enige vaste vorm aanneemt wordt het denk ik het meest besproken onderwerp sinds een lange tijd. (op recruitment gebied dan 🙂 )

    0
    0
  • Raoul | Payper
    says:

    @Marc
    Inmiddels middernacht en nog steeds geen persbericht. Zou het dan toch zijn dat het monstermanagement amerikaans ordinair op haar lazer heeft gekregen vanwege de resultaten?  Zo’n groepssessie lucht op. Of heb jij iets onder de kopieerapparaat gevonden wat je nog niet met ons wil delen?

    0
    0
  • Marc Drees
    says:

    @Hans:
    Monster heeft mensen, vacatures, CV’s en technologie. LinkedIn heeft technologie, wat vacatures, profielen en nauwelijks mensen. De combinatie heeft veel van alles. Monster krijgt de sociale saus waar het zo wanhopig naar op zoek is; LinkedIn krijgt een wereldwijd netwerk dat jaren kost als je dat van scratch zou willen opbouwen.
     
    De combinatie is volstrekt logisch; de vraag is natuurlijk of het ook datgene is waarvoor senior management is geinformeerd. Dat is volstrekt onzeker. Ik zou ondertussen namelijk al een nabeurs persbericht hebben verwacht, maar er is nog niets verschenen. Dat is het risico van een educated guess. Je kan er ook naast zitten…

    0
    0
  • Hans
    says:

    Marc,
    Dit is een ‘educated guess’ die ik niet snap. Waarom denk je dat en hoe gaan ze volgens jou dan verder?
    Ben benieuwd naar je hypothese.
    Dank, Hans.

    0
    0