Hoe een RIDE (hopelijk) een Award vangt….

Woensdag 21 maart 2007: “Gijs, wat denk je, krijgen wij 1000 Recruiters en aanverwanten op een donderdagavond in Hotel Arena”? Oef…. Gijs hoort wel eens vaker maffe ideeën maar dit was er eentje waar hij ook even van moest slikken. “Laten we eens wat vragen aan diegenen die daar verstand van hebben”.

  • No way, donderdag en Hotel Arena zijn geen vrienden
  • No way, wie zit hier nu op te wachten
  • No way, er zit geen kwaliteit element in
  • No way, misschien iets leuks op zaterdag, maar donderdag
  • No way, those days are over na de internet hype crash
  • Yes way, Randstad, MrTed, Compagnon, Online en Nationalevacaturebank.nl geloofden erin. En wij ook….

RIDE was geboren. Lekker anarchistisch in versie 1, veel professioneler in versie 2, een begrip in versie 3, hopelijk not to miss in versie 4. En er is meer. Waar kwalitatieve Recruitment Events 60 & 100 mensen trekken, en iets heel speciaals 200-250 bezoekers verwelkomt, vinden meer dan 1000 mensen de deur van RIDE. En dat is niet alles.

RIDE laat mensen het woord Recruitment in de mond nemen die dat anders nooit doen. VPRO besteedde er tijd aan, FD trok er een pagina voor uit, VIVA had het over “Dansen voor Carrière kansen” en nu heeft Computable dit initiatief beloond met de nominatie “ICT Recruiter van het Jaar”.

Natuurlijk is dit leuk voor ons. Vooral zie ik dit als constructief voor ons vak. Computable bereikt 100.000 mensen. ICT-ers op elk niveau. Het is een publiek geheim dat Recruitment en ICT niet altijd perse de beste vriendjes zijn. Dit heeft deels te maken met het amper begrijpen van technologieën. Anderzijds is de ICT nerd communicatief vaak van een heel ander niveau dan de welbespraakte Recruiter. Verder is HRM/Recruitment/Marketing vaak vaag en abstract, daar waar ICT concreet is. Ook in vergelijk met Sales zie je dit vaak. Vanuit commercie zegt men vaak ja, daar waar de ICT-er in eerste instantie vanuit technisch oogpunt nee zegt. Hetzelfde, met een totaal andere perceptie, en daardoor onbegrip. Iets leuks als RIDE bouwt dan hopelijk zomaar een brug.

Als de Recruitment Industry groeit, dan winnen we allemaal. Daarom ben ik vooral blij met elk initiatief gericht op de ontwikkeling van de branche. Of het nu een netwerk groep is, een nieuwe tool, een nieuwe site, een nieuw product, een nieuw bedrijf of, in het geval van RIDE, gewoon een leuk feest. Ik daag daarom in iedereen uit in 2010 met mooie, leuke, nieuwe initiatieven te komen die ver doordringen in specifieke doelgroepen. De kandidaat is tenslotte het goud van Recruitment. Als RAVE, er met RIDE, de waardering van Computable door krijgt, geloof mij, dan is echt alles mogelijk…………..

Geef een antwoord