Internet alleen maar online?

Op RecruitmentMatters wordt de kracht van online recruitment dagelijks beschreven. Terecht, want de mogelijkheden die internet biedt zijn natuurlijk gigantisch. Acties geven reacties en daarom is het interessant om eens te kijken hoe internet bedrijven met online omgaan. Zo komt Ziggo met een verrassende strategie:

Ziggo wil de drempel voor klantcontact verlagen via fysieke winkels. Nico Rijkhoff, brand director bij Ziggo, verklaart dat het bedrijf dichter bij mensen wil komen te staan. De fysieke winkels bieden producten, beleving en dienstverlening. De naam van de winkel is Ziggo Studio.

Het is bekend dat ook organisaties als T-Mobile en Apple flink investeren in hun vestigingen netwerk. De redenen hiervoor zijn hetzelfde. Dichter bij de klant en een betere service. Commercieel voor hen interessant. Het Parool kwam vandaag met het bericht dat de huurprijzen voor de beste winkellocaties in 2009 gestegen zijn. Vooral internet, mobiele telefonie & electronica staan in de rij om nieuwe winkels te openen.

Internet organisaties & elektronica fabrikanten kiezen dus bewust voor een retail netwerk om dichter bij hun klant te staan. In Recruitment lijkt een tegengestelde beweging gaande en ligt de focus met name op een online strategie. Trend, of volgt er de komende tijd juist een revival van het persoonlijke contact, misschien wel dankzij de online mogelijkheden? En als dit zo is, hebben organisaties als Randstad met haar uitgebreide vestigingen netwerk dan de juiste strategie te pakken? En kunnen we wellicht van internet organisaties als Monsterboard bijvoorbeeld inschrijfwinkels verwachten als toegevoegde waarde richting ontwikkelingen van bijvoorbeeld LinkedIn?

Uit onderzoek van Arc Worldwide blijkt dat consumenten die meerdere verkoopkanalen tot hun beschikking hebben, bij de uiteindelijke keuze vooral letten op hun betrokkenheid bij een merk. Hoe meer informatie en tips merkeigenaren weten te bieden via de diverse kanalen, hoe beter zij kunnen inspelen op de complexiteit van het beslissingspatroon.

Online is dan prima, maar wel ondersteunt door bijvoorbeeld een Billboard, een winkel, of een Event voor het optimale resultaat. Dan ook voor Recruitment toch?

Geef een reactie

1 Comment