Innovatie gevraagd door starters

Wat wil de jongere generatie (Y en Einstein) bij het zoeken naar een baan graag te weten komen? Volgens een recent Nobiles onderzoek is dat het volgende:Wat ze van u willen weten

En dat is natuurlijk interessante informatie voor vacature- en wervingssites. Als ze tenminste relevant willen blijven.

Waar blijven de video’s die de sfeer op het werk laten zien? En wat te denken van serious gaming voor een aardige impressie van dagelijkse werkzaamheden? Hoe lang moeten geinteresseerde kandidaten nog wachten?

Geef een reactie

1 Comment
  • Mark
    says:

    Het gemis aan de werkelijke dagelijkse werkzaamheden in vacatures is inderdaad groot. Vaak zie je dat functieomschrijvingen door managers zwaarder zijn opgezet dan dat werkelijkheid is, of dat sommige werkzaamheden zelden voorkomen bij de functie, maar wel staan vermeld in de omschrijving.

    Dit is makkelijk op te lossen door bijvoorbeeld percentages te vermelden bij de werkzaamheden; hoeveel van je tijd ben je daar per maand mee kwijt?

    Ook de sfeer is voor de kandidaat belangrijk, maar komt zelden uit een eerste gesprek naar voren. Dit is makkelijk op te lossen om bij zo´n gesprek enkele toekomstige, directe collega´s mee te laten praten. Hier kom je als sollicitant mogelijkerwijs mee te werken, dus waarom zou je je gesprek niet met hun hebben? Het kan in een bedrijfsfilmpje, maar ook daar zal alles rooskleuriger worden neergezet dan de werkelijkheid met zich meebrengt.

    Kortom, het is tijd dat bedrijven zich ook op recruitement 2.0 gaan richten.