Wat doe je als je eigenlijk niets te vertellen hebt maar geen stilte wil laten vallen? In het geval van Monster verzin je dan iets. Zoals dit persbericht van gisteren: TechAmerica Taps the Power of Monster’s Semantic 6Sense Search Technology to Accelerate Hiring in the Technology Sector
Als geïnteresseerde volger van Monster denk ik dan: hé, de eerste partij die de technologie (6Sense) van Monster heeft gekocht. Dat is interessant! En dat lijkt het natuurlijk ook, totdat ik het persbericht begin te lezen. Want dan wordt het allemaal ineens heel anders…
What do you do when you have nothing to say but do not want an awkward silence? In the case of Monster you then invent something. Like this press release from yesterday: TechAmerica Taps the Power of Monster’s Semantic 6Sense Search Technology to Accelerate Hiring in the Technology Sector
As an interested follower of Monster I then think: hey, the first party to purchase the technology (6Sense) from Monster. That’s interesting! And that’s what it seemed like, until I start reading the press release. Because then it all suddenly changes …
Het begint eigenlijk al met de eerste zin waarin Monster de samenwerking met TechAmerica nader beschrijft
[…] signed an exclusive agreement to offer efficiency and cost savings in the recruitment process for TechAmerica’s 1,200 members.
Efficiency en kostenbesparing? Het ging toch om 6Sense? Ahh, de tweede zin lijkt hier een antwoord op:
TechAmerica members will now be able to utilize Monster’s Power Resume Search powered Semantic 6Sense Search technology to bring efficiency and speed to the critical task of hiring […]
Vervolgens reutelt het persbericht een hele tijd door, totdat:
With Monster our members can post openings in minutes and start finding the top candidates right away. Matching the most qualified candidates is made easy with Monster’s innovative PowerResume Search product and their 6Sense search technology will help our members compare, rank, and sort resumes.
Wacht even… dit heeft helemaal niets met een technologiedeal te maken. Dit gaat gewoon om de standaard dienstverlening van Monster! Krijg nou wat?
Als onderdeel van de overeenkomst heeft Monster een speciale actiepagina voor TechAmerica gemaakt. En die ziet er zo uit:
In de lay-out van TechAmerica, met de kleuren van Monster. Allemaal heel fraai. Maar waar het om draait is een kader rechts bovenin:
Met andere woorden; TechAmerica heeft Monster een plaats op haar parkeerterrein gegeven. En nu moet Monster maar zien of leden van TechAmerica bereid zijn gebruik te maken van de standaard diensten van Monster. Om de kans daarop te verhogen biedt Monster een korting van 15% op de af te nemen diensten.
En dat is alles. Zet dat eens af tegen de titel van dat persbericht:
TechAmerica Taps the Power of Monster’s Semantic 6Sense Search Technology to Accelerate Hiring in the Technology Sector
Wat een opgeblazen onzin!
Monster heeft niets te melden. Voor een cyclisch bedrijf als Monster is dat heel vervelend. Vooral als de vooruitzichten met betrekking tot de arbeidsmarkt weer negatiever aan het worden zijn. Dus gaat Monster maar wat volstrekte onzin toeteren. Hete lucht, en verder helemaal niets.
Het water moet Monster zo langzamerhand tot de lippen zijn gerezen…
It actually already starts with the first sentence in which Monster further describes the cooperation with TechAmerica:
[…] signed an exclusive agreement to offer efficiency and cost savings in the recruitment process for TechAmerica’s 1,200 members.
Efficiency and cost cut back? It was about 6Sense, no? Ahh, the second sentence seems to answer this:
TechAmerica members will now be able to utilize Monster’s Power Resume Search powered Semantic 6Sense Search technology to bring efficiency and speed to the critical task of hiring […]
Then the press release rambles on for a long time, until:
With Monster our members can post openings in minutes and start finding the top candidates right away. Matching the most qualified candidates is made easy with Monster’s innovative PowerResume Search product and their 6Sense search technology will help our members compare, rank, and sort resumes.
Wait a minute… this has absolutely nothing to do with a technology deal. This is simply about the default service from Monster! What the hell?
As part of the agreement, Monster has made a special action page for TechAmerica. And that looks like this:
In the layout of Tech America, with the colors of Monster. All very nice. But what it is about is a box on the top right:
In other words, TechAmerica has given Monster a place in their parking lot. And now Monster needs to see if members of TechAmerica are willing to use the standard Monster services. To increase that chance Monster offers a 15% discount on services.
And that’s all. Put that against the title of the press release:
TechAmerica Taps the Power of Monster’s Semantic 6Sense Search Technology to Accelerate Hiring in the Technology Sector
What bloated nonsense!
Monster has nothing to report. For a cyclical company like Monster that is very annoying. Especially if the outlook in regards to the labor market are becoming more negative again. So Monster starts blowing some absolute nonsense around. Hot air and nothing else.
Monsters lips …
1 Comment