Gedoe over een logo?

Sinds ik heb aangekondigd dat vandaag de nieuwe versie van RecruitmentMatters live gaat, heb ik het nodige gereutel gelezen over het nieuwe ‘logo’. Wat er dus zo uitziet:

image

Enkele dolende zielen vragen zich af of RecruitmentMatters een datingsite is geworden. Andere minder bedeelden vinden het zoetig en denken dat ik voortaan positiever zal worden. Alsof daar reden voor is…

Maar goed. Tijd voor een zeer korte uitleg voor eenieder met gebrek aan fantasie en inlevingsvermogen: de rode kleur en dat hartje staan voor passie! Passie voor online recruitment. En dan vooral voor de variant waarbij de werkzoeker een pijnloze ervaring heeft. Voor de verandering…

Verder is er niet al teveel verschil tussen dating en recruitment, dus vanuit dat perspectief krijgt dat hartje wat mij betreft nog een extra lading. Als zal dating uitsluitend als vergelijkingsmateriaal langskomen. Waarbij online recruitment niet gunstig afsteekt…

En dan is er ook nog het grotere geheel. Mijn uiterst geheime plan richting world domination. Waarbij ik een serie logo’s nodig had die een verbindend element plus een duidelijk icoon bezitten.

Een deel van mijn geheime plan is natuurlijk RecruitmentLab, mijn commerciele initiatief die dankzij de bevroren arbeidsmarkt al meer dan een jaar stof staat te vangen. Maar waarvan het logo er zo uitziet:

image

Hoor ik geluidjes van herkenning en begrip? Mooi zo. Geen herkenning en/of begrip? Dan geef ik het op.

De logo’s zijn ontworpen door Onstuimig. En ik vind ze prachtig!

Geef een antwoord

26 Comments
    • Marc Drees
      says:

      Natuurlijk is recruiting een vorm van dating. Ik moet het werk leuk vinden en het werk (de werkgever) moet mij leuk vinden. We stellen ons allebei op ons paasbest voor, we lachen iets harder, etc. Het is gewoon daten.

      • Ivo
        says:

        @Marc: m.b.t. de shortlist vd reacties: ik vind het erg makkelijk om te zien aan welk item de reactie refereert. Je ouwe site had dat wel. Idee om dat toe te voegen?

  • Nicol
    says:

    mmm, het logo is sterk alleen het hartje laat mij toch, of ik wil of niet, aan zo’n ‘vage’ datingsite denken. Recruitment = daten, recruitment = passie (als het goed is!) , dus daar zijn we het over eens maar of je de associatie met dating en passie in je logo wil /moet vast leggen?

    Een logo is dat wat mensen vaak als eerste zien, ook diegene die Recruitmentmatters nog niet kennen (zijn die er dan ??).  En dan nog niet eens gesproken over de avatars.

    Jouw lab icoon vind ik top!! Is er nog een alternatief voor je hartje? Kleurgebruik , type/groote letters stralen kracht en duidelijkheid en no nonsense uit. De kleur rood straalt trouwens ook al die passie uit waar je het over hebt.

    Maar ja, altijd makkelijk praten door een buitenstaander. En wat je doet, meningen aan anderen vragenm is letterlijk en figuurlijk vragen om commentaar. Ook Netwerkt gaat volgende week live met nieuwe sites inclusief een vernieuwd logo. Dit logo heb ik ergens in een (marketing gerelateerde) Linkedingroup geplaatst met verzoek om reacties en die waren ook niet even positief 😉 Belangrijkste is dat het doordacht is en past wat je wilt uitstralen ! Succes !

  • Marc Drees
    says:

    @Peter:
    Hartelijk dank voor de opbeurende woorden. Verder is het echt geen steenkolen Engels, maar misschien moet je daarvoor wat meer Engels leren…  En die Top posting bar moet ik gewoon nog vullen. Ik weet het, schandalig, maar het is gewoon een kwestie van beschikbare tijd, lees prioriteit. En er zijn nog altijd andere dingen die voorgaan…

  • Peter
    says:

    Beste Marc,

    Je nieuwe site vind ik vooral een flinke vooruitgang omdat het contrast tussen de broodtekst en de achtergrond nu veel beter is. Het logo vind ik herkenbaar en de kans op verwarring met het PaperMate-logo  is te verwaarlozen. De pay-off is alleen wel in steenkolen Engels. En de Top Postings-bar werkt niet en snoept alleen maar veel waardevolle ruimte weg van de belangrijke “above the fold” van je pagina. Veel succes ermee!

  • Kura
    says:

    Tja, het is een prachtig logo (ook van labs), maar het straalt te veel positiviteit uit, iets wat niet past bij dit blog. Slordig dat de site ook niet werkt in Chrome en Safari, had iets meer verwacht.

  • Doron
    says:

    zit een bug wanneer ik de site in chrome bekijk. ik ga er van uit dat in de header een aantal featured / top postings moet staan? In chrome zijn deze niet zichtbaar..

  • Abdel
    says:

    Beste Marc, Het spijt me heel erg, maar vond je eerdere site toch mooier. Voor wat betreft je logo, ik begrijp het wel (als ik het de tijd geef om tot mij door te dringen) maar mijn eerste reactie was toch als die van vele andere. Dit neemt niet weg, dat jij het mooi moet vinden. En verder zijn op je site alleen mensen die zich echt voor het vak interesseren  en dat is (zoals altijd) super!! Gefeliciteerd!

  • Jan Willem
    says:

    Ik vind dat RM wel zijn eigen gezicht kwijtgeraakt is….Lijkt nu (qua vormgeving, heb het niet over de inhoud!;) meer op 13 in een dozijn weblogs…Jammer. Maar maakt ook niet echt veel uit, gaat om de inhoud.

  • Daniël
    says:

    Hoi Marc,
    Ik vind het een mooie, overzichtelijke en frisse site: compimenten. Er is wat mij betreft 1 minpuntje, en dat is exact wat Ivo hierboven ook zegt: ik mis de artikelnaam bij de “recente reacties.”

  • Ivo
    says:

    @ Marc: site ziet er mooi uit!
    Wat ik wel handiger zou vinden is als het ‘recente reacties kopje’ laat zien op welk artikel de reactie op doelt. Vindt de 1e woorden in de shortlist niet zo relevant.

  • Mark
    says:

    Ha Marc,

    Veranderd of niet, ik blijf je lezen! Just to let you know.. in mijn tabje en de opdrachtbalk van IE zelf staan nog wel je ‘oude’ icoontjes…

    Ziet er verder goed uit!

  • Marc Drees
    says:

    @Marcel:
    Wat kan ik zeggen; ik heb een kritisch hart. Maar zeker niet zwartgallig. Dan was ik allang zwaar depressief geworden van de stand in online recruitment land.
    Verder ben ik een enorm voorstander van de vrijheid van meningsuiting. Maar dan wel van goede meningen natuurlijk…

  • Marcel van der Meer
    says:

    @Marc dolende zielen en datingsite is zeker een goede combinatie.  Deze dolende ziel blijft bij zijn mening en ik vind het een zoetsappig logo wat absoluut niet past bij je kritische (en zwartgallige) kijk op online recruitment.

    Lang leven de vrijheid van meningsuiting! 😉