The Ladders eet nu van 4 walletjes

Logotype The LaddersEr zijn al enige tijd geruchten dat The Ladders (vacaturesite voor $100K banen)wel eens het vasteland van Europa zou willen veroveren. Of dit ook echt gaat gebeuren zal de toekomst wel uitwijzen.

Maar blijkbaar hebben ze ondertussen al goed naar ons kleine landje gekeken. Want in navolging van VNU Media en Monsterboard gaat The Ladders ook haar eigen CV database exploiteren in directe concurrentie met betalende klanten: FitFinders

Net als VNU Media (Intermediair CV Service) en Monsterboard (Assisted Search) probeert The Ladders een extra omzetstroom te genereren door sourcing diensten op de eigen CV database aan te bieden. Een database waar klanten voor betalen om te zoeken naar geschikte kandidaten…

En net als VNU Media en Monsterboard probeert The Ladders dit onfatsoenlijke gedrag te rationaliseren door economische argumenten aan te voeren. Een krappe bezetting op de recruitment afdeling en een groeiend aantal vacatures maken het leven zwaar voor recruiters. Maar gelukkig is daar de redder in nood: The Ladders.

Ronkende onzin natuurlijk. Want net als Monsterboard en VNU heeft The Ladders die omzet gewoon keihard nodig. En dus gaat ook The Ladders keihard conurreren met klanten die een toegang tot de CV database hebben gekocht. Zonder die klanten ook maar een cent te compenseren. Ja, als de winst verdwijnt is ook het fatsoen snel uit zicht verdwenen.

Hoe dan ook, The Ladders eet nu van vier walletjes. Want werkzoekers betalen voor toegang tot vacatures; werkgevers betalen voor toegang tot CV’s en het plaatsen van vacatures en nu ook voor CV’s die via The Ladders worden ‘gevonden’.

Toch knap…

Geef een reactie

2 Comments