De waarschijnlijk laatste zichbare actie van vertrekkend landendirecteur Gijs Bos is StepStone een nieuwe outlet te bezorgen waar vacatures worden getoond. In dit geval op de site Hyped.nl; waar zowel op de Homepage als op een speciale vacaturesectie vacatures worden getoond die afkomstig zijn van StepStone:
Vreemd genoeg geeft de navigatie op de homepage niets aan van die specifieke vacaturesectie. Da’s niet zo handig, want zo kan er geen kip op deze pagina komen:
En ik ga er toch vanuit dat StepStone geinteresseerd is in meer bezoekers van Hyped.nl dan uitsluitend die paar bezoekers die op een van de vijf vacatrues op de hompeage klikt?
Overigens vermeldt het persbericht dat er nog meer van dit soort samenwerkingsverbanden uit de StepStone koker mogen worden verwacht. Content syndicatie dus van deze kleine vacaturesite. Een verstandige keuze want anders moet je kapitalen investeren in traffic generatie via SEO & SEA. Dat is nu een stuk voordeliger geworden.
Overigens kan Bos het niet laten om nog even een sneer uit te delen naar de collega’s
Ik geloof dat dit concept meer biedt dan het alleen klakkeloos doorplaatsen van vacatures op generieke sites, zoals veel collega’s doen. Met deze premiumselectie zorgen we ervoor dat we naar de bedrijven en de werkzoekenden juist dat stukje meerwaarde bieden.
Ja, veel collega’s rossen die vacatures maar door naar generieke sites, zoals Marktplaats. En dat biedt volgens Bos dus geen stukje meerwaarde… Gelukkig heeft StepStone een betere variant: premiumselectie! Geen idee wat ik me hierbij voor moet stellen, maar StepStone doet het. En dat is dus beter dan wat veel collega’s doen…
Jeroen - hyped.nl
says:Hi Marc,
Natuurlijk ben ik het eens met Gijs, maar dat spreekt voor zich. Maar dat laat onverlet dat je een belangrijk punt aansnijdt. De bereikbaarheid van de vacature pagina mag beter. Nu doen we dat alleen via de button. Inmiddels hebben we ook een link opgenomen onder de 5 vacatures in de sidebar en gaan we een link toevoegen in de navigatie. Tevens gaan we nog eens goed kijken waar we relevante aandacht kunnen besteden aan de vacatures. Kortom, dank voor een kritische blik!
Gijs Bos
says:@Marc: we zetten er juist de vacatures neer om meer traffic te krijgen. Achtergrond: bezoekers van Hyped niet naar Hyped komen voor een baan, maar voor interessant online) marketing nieuws. Daarom “triggeren” we die bezoekers met een vacature. Tests bij onze andere partners FD, BNR, ManagementSite e.d. wijzen uit dat dat veel hogere aantallen kliks en conversies oplevert.
Als je andere suggesties hebt dan horen we het graag!
Er staan inderdaad nog een aantal andere partnerships op stapel, maar daarover binnenkort meer.
Marc Drees
says:Wat natuurlijk interessant is: wat zijn die veel hogere aantallen clicks en conversies dan eigenlijk? En wat is de benchmark (veel hoger ten opzichte van wat)?
Overigens bedoelde ik hetzelfde met het plaatsen van die vacatures op Hyped.nl, maar op de homepage van Hyped.nl is er in de navigatie geen optie “Vacatures”. Da’s toch wat onhandig, of zie ik iets over het hoofd? Maar het is mij niet geluk om vanaf de homepage van Hyped.nl naar de vacaturepagina te gaan.
Je kent mijn mening over dit soort acties; ze zijn niet in het belang van de bezoeker. Net zo min als al die andere reclame die de homepage van Hyped.nl vervuilt. Ze zijn slechts in het belang van Hyped.nl die zo op een simpele manier geld verdient. Zonder zich af te hoeven vragen hoe op een manier geld kan worden verdient zonder de lezer te vermoeien met vacatures en andere onzin.
Gijs Bos
says:De benchmark is t.o.v. links die naar de StepStone homepage gaan, of naar functie categorien, of plaatsen e.d..
Je mag er natuurlijk van vinden wat je wilt. Gegeven de hoge bezoekersaantallen van Hyped en dat adverteerders er voor willen betalen lijkt me het model ze gek nog niet. Ik kan met zo indenken dat ze bij Hyped niet van “Flattr” kunnen rondkomen. Jij kan dit (aanname!) ook niet en toch heb je met RM een prima site.
Anyway we dwalen af van het oorspronkelijke onderwerp: StepStone heeft een nieuwe partner en dat is goed nieuws. Hyped heeft interessante content erbij en dat is ook goed nieuws.