Sneak preview: Knollenstein’s nieuwe software

Logotype Knollenstein Technologies Gisteren was ik op bezoek bij Knollenstein Technologies voor een sneak peek van hun nieuwe software. Software die overigens nog in een soort pre-alfa stadium is, maar waar Paul Stuurman (directeur) al wel het nodige van kon laten zien. En daar zaten een paar fraaie elementen in.

Knollenstein ooit is gestart als een hulpmiddel waarmee corporates en intermediairs eenvoudig hun openstaande vacatures tegelijkertijd op meerdere vacaturesites te plaatsen. En dat doet Knollenstein nog steeds. Maar ondertussen beperkt zich deze service allang niet meer tot vacatures en vacaturesites. Feitelijk biedt Knollenstein tegenwoordig de mogelijkheid om advertenties (producten, diensten of vacatures) op een grote variatie aan media te plaatsen.

Rich content advertenties
In de volgende stap van de evolutie wil Knollenstein rich content (afbeeldingen, video, geluid) advertenties mogelijk maken. De wijze waarop dit wordt gerealiseerd biedt de gebruiker een bijzonder eenvoudige interface waar met een minimum aan inspanning content uit verschillende bronnen (intern of van websites) kan worden gecombineerd tot een rich content advertentie met de nodige interactiviteit.

Maar het meest interessante onderdeel vond ik wel de mogelijkheid om ook een chatfunctie in de advertentie te kunnen incorporeren. Hiermee biedt Knollenstein dus in principe de mogelijkheid voor een werkzoeker om direct met de juiste recruiter een chat vraag- en antwoordspel te spelen. Briljant, als de site waard de vacature wordt geplaatst dit tenminste kan ondersteunen.

Als een site dit ondersteunt is er helemaal geen reden meer voor enige virtuele job fair. Want de enige meerwaarde van zo’n job fair is de chatmogelijkheid; het grote nadeel is natuurlijk de slechte zoekfunctionaliteit. Via deze oplossing van Knollenstein maak je de meerwaarde beschikbaar zonder het bijkomende nadeel. Niet slecht…

Het vraagt natuurlijk meer discipline van de recruitment afdeling maar dat lijkt me nauwelijks een nadeel. En zo kunnen vacaturesites die deze rich content advertenties ondersteunen ook nog eens met droge ogen claimen dat ze social zijn geworden. Ook al hebben ze daar zelf niets aan gedaan.

Wanneer?
De meest interessante vraag is natuurlijk: Wanneer komt Knollenstein met deze nieuwe versie van haar software op de markt. Uit ervaring weet ik dat een dergelijke vraag welisaar aan Stuurman kan worden gevraagd; maar dat het antwoord met de nodige korrels zout moeten worden genomen. Of, in zijn geval, met de hele ondergrondse voorraad bij Boekelo…

Zijn antwoord was: eind 2010. Als ik daar mijn gepatenteerde omrekeningsformule op loslaat kom ik ergens aan het einde van Q1, begin Q2 van 2011 uit. Dus dat is waar je als geinteresseerde gebruiker rekening mee moet houden. Met andere woorden, nog een half jaartje geduld. Maar dan heb je wel een verdomd interessante mogelijkheid om vacatures heel wat interessanter te maken voor werkzoeker. En ze daarmee een veel completer (en onderhoudender) beeld van het bedrijf, de afdeling en/of de functie te geven.

Geef een reactie

2 Comments