Monster iPhone app update: gigantische blunder

Logotype Monster iPhone app Medio november kwam de Monster iPhone app uit. Met als grootste teleurstelling het ShakeYourJob syndroom: je moet inloggen voordat je uberhaupt iets met deze app kan doen. Dit was natuurlijk een gigantische volgordefout die vandaag met een update moet zijn verholpen.

Alleen… die update is van een lachwekkend slecht niveau. Het doet me denken aan de leerling programmeur die voor het eerst op eigen houtje een aanpassing aan een programma moet maken. En oprecht geen idee heeft hoe hij dat nou moet gaan doen. Wat een hilarische blunder tot gevolg heeft.

De oorspronkelijke iPhone app van Monster liet dit scherm zien voordat je iets kon doen:

Monster iPhone app | Registratiepagina, oud

Met andere woorden; je werd gedwongen om je te registreren voordat je kon bepalen of de app enige meerwaarde voor je zou kunnen hebben. Een kanon van een volgordefout. En omdat je voor de registratie ook nog eens naar een niet voor mobiel geoptimaliseerde webpagina werd gestuurd, was het foutenfestival helemaal compleet.

Monster heeft zich dat gelukkig ook gerealiseerd maar komt vervolgens met de volgende ‘verbetering’:

Monster iPhone app | Registratiepagina, nieuw

Hoe verzinnen ze het? Let wel, dit is een bedrijf met een market cap van $ 3,2 miljard.  Die claimt zich op de werkzoeker te richten. En wat is de ‘verbetering’? Een extra knop Gebruik zonder te registreren… Monster heeft volgens mij de eerste de beste developer van de straat gerukt om er een knopje bij laten prakken. Wat een stompzinnigheid.

Dit hele scherm had weg gemoeten! Het scherm is volstrekt overbodig voor 99% van alle werkzoekers. Hinderlijk en vermijdbaar. Als er al een reden is om in te loggen dan is dat veel later in het proces. En feitelijk zou het in zijn geheel overbodig moeten zijn. Maar niet voor Monster. Monster wil zieltjes vangen, dus willen ze iedereen een overbodig scherm laten zien in de hoop dat een deel van de werkzoekers zich alsnog registreert. Wat een armoe… En helemaal voor een partij die claimt job seeker centric te zijn. Niets blijkt minder waar.

Geef een antwoord

1 Comment
  • Tom van der Valk
    says:

    Ik was er nog niet aan toegekomen om die nieuwe iPhone-app te checken. De juiste oplossing zou het uitstellen van het inlog/registreerscherm zijn (todat het nodig is), niet zo’n binnenbocht waarbij je toch het inlog/registreerscherm krijgt en die vervolgens weg moet klikken.