De kerst en het Oud & Nieuw is gelukkig voor dit jaar weer gepland. Een zeker gezellig familiefeest, maar om het wie/wat/waar weer in goede banen te leiden, vergt misschien nog wel meer organiserend vermogen dan het regelen van een netwerk Event. Daarover gesproken, er komen er weer een aantal aan! Waar zal ik eens heen gaan? Wat is interessant? Wie komt waar, wat kost het en wat levert het op. Altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en inspirerende gedachtes op te doen toch?
Zo is daar op donderdag 6 januari 2011 de nieuwjaarsborrel van het boekhoudkantoor die mijn zaken regelt. Daar ga ik zeker heen. Zij zijn zeer belangrijk voor de continuiteit van mijn onderneming dus een gelukswens is hier zeker op haar plaats. De nieuwjaarsborrel van Online Tuesday is ook vaste prik. Collega Ben een handje schudden en mij verbazen over hoe makkelijk Hotel Arena volloopt met mensen, zonder enige verdere vorm van entertainment anders dan een glas Prosecco bij de ingang. Respect voor dit netwerk!
De nieuwjaarsreceptie van Recruiters United is dan de volgende. Ben nog steeds lid. Voor Frank, voor Marja, en nog aantal personen die ik graag tegenkom en graag het glas mee hef. Tel hier bij op de prive borrels en de uitnodigingen van de relaties waarvoor ik werk en het is duidelijk dat de helft van de nieuwjaarsvoornemens gelijk al weer in de prullenbak kunnen.
Maar er is meer: TRU Londen staat 16-18 februari op de agenda. Die Bill Boorman. Lukt het toch maar om wereldwijd bekende Recruiters aan te trekken. Kevin Wheeler, Keith Robinson, Alan Whitford, u heeft er vast wel eens van gehoord. Dit zijn vooral individuen die wereldwijd opereren. Persoonlijk streef ik, behalve een individuele naamsbekendheid, vooral ook een Branding na. Deze zorgt namelijk vooral voor groei. Of je moet Gordon Ramsey heten. Dan kun je op naam groeien. Een Johnny Boer zal dan toch eerder voor de Librije kiezen. Branding dus. In Recruitment geldt hier precies hetzelfde en de Brandings zijn dan vooral weer aanwezig bij Recruiter UK Gala, ook in London, en op 9 en 10 februari in Barcelona tijdens het “Future of Recruitment Conference” 2011. Hier geen Recruiters met 40.000 followers op Twitter, maar wel organisaties als Google, Adidas, Siemens, Lego en onze trots Unilever met stevige business cases. Dan wel vooral zitten in een grote ruimte en luisteren naar al deze verhalen, daar waar bij TRU London al snel 36 sessies op het programma staan die je “walking around” kan volgen.
Mmm… dat wordt kiezen dus. Want natuurlijk wil ik ook naar de Big Improvent Day. Dit jaar op 18 januari 2011. Vorig jaar hier onwijs goede contacten en vooral ook business aan over gehouden. Dankzij B.I.D., en het kennismaken daar met een aantal personen, konden wij een presentatie geven aan tal van klanten in de G.I.S. en G.E.O. industry en zijn wij betrokken geraakt bij de ontwikkeling van de arbeidsmarkt in dit segment. De moeite waard dus om vanuit Branding een Event te kiezen met een mogelijk vervolg in een speciaal segment. Dit leverde in 2010 klanten, vacatures, kandidaten en plaatsingen op! Soms is het dus ook goed te kiezen buiten het Recruitment vakgebied. ICT, HRM, Expats, Finance, Sales, ERP, etc. Events genoeg! Ook de Intertraffic leverde in 2010 veel nieuwe klanten en plaatsingen op. Het Expat Welcome Event in Amsterdam idem. Als partner van IAmsterdam ook in 2011 weer een absolute must.
Zoveel te doen, het is allemaal zo leuk, terwijl het allemaal ook zoveel tijd kost. Tijd die mij onbreekt in mijn huidige a.i. job. Een opdracht die ik gekregen heb vanwege een duikvakantie. Toevallig zat ik met de manager aan boord. Een lekkere gedachte is dat. Wat je ook nastreeft, waar je ook naar te wilt, wat je er voor over hebt, welke intentie je ook hebt. Er is altijd wel wat te doen en je kan overal heen. En kom je er niet uit? Gewoon een weekje lekker duiken! Want zelfs dan kan al je netwerk in 1x weer helemaal anders worden. Succes!
Dolf Peeters
says:Wees eens verstandig. Ga naar Hotel Rolinvaux, Olloy sur Viroin (9 kamers, waarvan 1 voor noodgevallen) . Daar is NIETS te doen. Hotelbaas M. Godart absorbeert al 40 jaar een fles of vier rode wijn per dag. Alcohol is gewoon een verkeerd begrepen soort vitamine. Hij kookt er niet minder om. Doet wonderen met cholestrol en calorieeen. Prettige dagen.