Tablets (inderdaad, iPads) gaan mainstream

Enkele dagen geleden kwam Forrester met een voorspelling over de groei van de tablet markt (lees op dit moment: iPad) in de VS voor de komende jaren. En die groei is indrukwekkend te noemen:

Forrester's US Consumer Tablet Forecast, updated Jan. 4, 2011

Forrester’s US Consumer Tablet Forecast, updated Jan. 4, 2011

Maar nog relevanter dan die groei is de mate van penetratie die Forrester verwacht binnen de US markt:

By 2015, 82 million US consumers–one-third of US online consumers–will be using a tablet

Daarmee is de tablet binnen enkele jaren een mainstream device geworden. En daarmee een device waar (online) recruitment dus ook zeker rekening mee moet gaan houden. Wat verder gaat dan een paar tweaks op de huidige website.

Een andere observatie van Forrester is volgens mij ook geheel correct:

[…] tablets are proving themselves to be "lifestyle devices" at home and at work, and as such we think consumers will upgrade to newer models more rapidly than they would a more utilitarian device like a PC. In other words, we think a significant number of first-generation iPad buyers will buy iPad 2 when it comes out this year […]

Ik weet in ieder geval dat ik later dit jaar mijn vrouw ga ‘verrassen’ met een zo goed als nieuwe iPad 1.0 terwijl ik met een gelukzalige glimlach achter mijn iPad 2.0 zit…

Geef een reactie