Roos van vugt: De Jeanne d’Arc van social media?

Roos van Vugt De vrouw die sneller tweet dan haar schaduw gaat (online) recruitment verlaten. Jawel, Roos van Vugt start per 1 maart als Social Media Manager bij Deloitte Innovation. Maar wacht eens even… die bedrijfsnaam doet bij mij een belletje rinkelen! Jawel, dat is dezelfde tent waar Ewout Bolhuis in het najaar van 2010 naar toe verhuisde. U weet wel DE Bolhuis van Deloitte, die daar Leader Recruitment was. Inderdaad, de vroegere baas van Van Vugt. Ik ruik een transfer…

Maar terug naar die functie: Social Media Manager. Wat betekent dat eigenlijk. Nou, volgens Van Vugt het volgende:

Ik zie het als een aanjaag functie: op het moment zijn veel van onze collega’s niet op of nauwelijks bekend met social media en wat dit kan betekenen voor hun werk. Ik wil daar graag verandering in brengen. Niet alleen voor onze organisatie maar ook om diegenen die nog ‘niet gelovig’ zijn te bekeren en de lol ervan in te laten zien..

Jawel, een nieuwe bijnaam is geboren: de Jeanne d’Arc van social media!

Van Vugt heeft ondertussen ruime ervaring met het gebruik van social media; zowel op persoonlijk (massale vervuiling van mijn tijdslijn met hastag #mamatweet) als bedrijfsmatig vlak. Hoewel ze bloggen maar niet onder de knie lijkt te kunnen krijgen… Maar als dat haar enige ‘gebrek’ is dan staat Deloitte op social media gebied nog heel wat te wachten.

In mijn optiek maakt Van Vugt maakt van haar passie eigenlijk haar nieuwe baan. En dat voorspelt het nodige voor Deloitte, vooral omdat de recruitmentafdeling van het bedrijf ondertussen de waarde van social media wel heeft bewezen. En die ervaring neemt Van Vugt nu mee voor het gehele bedrijf. Waarbij ze overigens direct een krachtige doelstelling voor zichzelf formuleert:

Ik hoop echt dat mezelf net zoals op de recruitmentafdeling, mezelf over twee jaar misbaar kan maken en social media door alle Deloitters gebruikt wordt.

Ik verwacht niet dat Van Vugt hetzelfde lot beschoren zal zijn als de eigenaar van haar nieuwe bijnaam. En verder hoop ik dat zij Bolhuis eindelijk eens aan het tweeten krijgt. De man is onzichtbaar op sociale media; en dat kan natuurlijk niet met een Social Media Manager in hetzelfde bedrijf. Verder ben ik benieuwd naar de eerste blog postings van leden van de RvB. Want dat zou pas een maatstaf voor succes zijn! Stoffig, driedelig grijs op social media. Go, go, go!

Roos, heel veel succes in je nieuwe baan!

Geef een reactie

1 Comment