Wat een stelletje luie flikkers!

Boos Afgelopen maandag heb ik uitgebreid stilgestaan bij de Nederlandstalige iPad app van Monster(board). En beloofd dat ik in een volgende posting de mogelijkheden voor een ingelogde gebruiker zou evalueren. Maar voordat ik deze ervaringen beschrijf wil ik even bij iets anders stilstaan. Ik ben namelijk bijzonder teleurgesteld. De reden voor deze teleurstelling? Het volstrekt ontbreken van enige reactie onder de eerste posting.

Waarbij ik mijzelf het volgende afvraag: is de gemiddelde RecruitmentMatters lezer die in het bezit is van een iPad eenvoudigweg te lui om de Monsterboard app te downloaden? Of slechts te lui om de eigen ervaring in een reactie op te schrijven. Is passief consumeren de maximale inspanning die verwacht mag worden van dit ‘publiek’? Diep, diep triest. Of denk je soms dat sociale media gelijk staat aan nemen en niets geven?

Ik ga onderzoeken of ik RecruitmentMatters achter een paywall kan laten verdwijnen. Maar dan geen paywall waar betaald moet worden met harde Euro’s. Nee, een paywall waardoor je gewoon niets kan lezen als je geen reacties plaatst. Want dan verdien je eenvoudigweg de content niet.

Geef een reactie

18 Comments
  • Carli Schipper
    says:

    We hebben de <a href=https://www. werving-selectiebureau.nl /nl/werving-en-selectie>werving en selectie</a>branche en
    <a href=https://www. werving-selectiebureau.nl /nl/werving-en-selectiebureaus>werving en selectiebureaus</a> onderzocht. Er is één partij die er uit springt vanwege de kostenbesparende aanpak. Externe Werving.nl heeft een proeftijdconcept, wat er voor zorgt dat de werkgever minder loonkosten betaalt en waarbij er géén additionele selectiefee moet worden voldaan. Tevens wordt Social Media overroepen als selectie instrument.

  • Marina
    says:

    Er staan veel leuke en interessante blogs op RM en die lees ik graag. Daar waar ik het gevoel heb iets in te kunnen brengen zal ik dat ook zeker doen. Echter in dit geval kan ik geen mening geven omdat ik(helaas) niet in het bezit ben van een Ipad.

  • Dirk Goossens
    says:

    Sorry voor mijn late reactie. Ik zat vast in een gaap.

    Wat dacht je van een paywall waar je vooraf betaalt met een Tweet? Briljant plan, lijkt me.

    En wat dacht je van een leeni-Pad voor RM-lezers die geen eigen i-Pad hebben? Bij deze opteer ik voor een plek bovenaan de leenlijst.

    Je merkt het, verplicht reageren schaadt de kwaliteit van de reacties.

    • Marc Drees
      says:

      Voor een verplichte reactie zie ik nauwelijks verschil in kwaliteit met jouw overige reacties. Dus het valt wat mij betreft alles mee. Verder vertoon je een Zeeuwsche zuinigheid met je leeniPad voorstel. Schaam je! En niemand gaat zich door de RecruitmentMatters paywall heentweeten. Een reactie moet minimaal 750 tekens bevatten en zal op inhoud worden geanalyseerd met een speciaal hiervoor aangepaste textanalyse applicatie. Die tevens een batterij SS-20’s kan aansturen…

  • Daniel
    says:

    Zijn er dan zoveel lezers in het bezit van een I-pad denk je?
    Ik in ieder geval niet, maar dat komt misschien deels door mijn lichtelijke anti-Apple trekjes, dat geef ik ruiterlijk toe.

    • Marc Drees
      says:

      En de Social Technographics indeling van Forresters. Ze zijn me allemaal bekend. Maar blijkbaar zijn recruiters van een nog niet eerdere ontdekte categorie: lazy fucking coasters. Ik heb Gartner en Forrester reeds ingeseind.

  • Jan-Willem
    says:

    @Marc: hahaha, ik proef hier enige frustratie….;) Maar, eerlijk gezegd, viel me op dat er überhaupt iets minder gereageerd wordt op alle postings…of heb ik het mis?
     
    Ik heb de MB-app wel gedownload en ben het in grote lijnen eens met jouw bevindingen. Vooral het registreren voor sollicitaties is kapitale misser. Daarnaast is lay-out erg flauw. Ik word er al met al niet heel erg warm van en heeft geen toegevoegde waarde t.o.v. de iPhone-app.

    • Marc Drees
      says:

      Frustratie is nog een understatement. En er wordt relatief gezien per artikel steeds meer gereageerd. Maar ja, daar gaat dit artikel ook aan meewerken zonder enige werkelijke inhoudelijke waarde voor het online recruitment domein…

  • Thomas Waldman
    says:

    Wij ook van jou Marc <3
     
    Bovendien zijn Ipad apps de meest megalomane bullshit sinds de QR code op visitekaartjes. HTML5 or GTFO.

  • Jorn
    says:

    Kan meerdere oorzaken hebben, misschien deelde iedereen jouw mening.

    Daarnaast heb je 48 views, waarvan een groot deel (waaronder ik) geen iPad heeft, dus geen mening kan geven.

    En is het 2 dagen geleden dat je gepost heeft en lezers nog niet de tijd hebben genomen de app uit te proberen, misschien door luiheid, misschien doordat ze hun tijd beter hebben kunnen besteden 😉

    Social media is ook informatie geven zonder direct iets terug te verwachten.