Te koop: grijs Monster.com jack en USG paraplu

Monster jack en intermediair paraplu Na maanden van vooraankondiging, social media bullshit events, twirrels, tworrels en reguliere recruitment borrels was het dan eindelijk zover: 1 april 2011, Recruitment Night of Comedy 2011 zag eindelijk het licht.

Voor diegenen die er bij waren, ik was die ietwat grijze maar toch nog jonge man met een grijs trainingsjack aan, een Monsterboard trainingsjack. Waarom? Simpelweg vanwege het feit dat ik als ex-medewerker nog steeds trots ben op het merk Monsterboard.nl.

Maar goed Recruitment Night of Comedy 2011 (RNoC) dus…

Even een korte samenvatting: de host van de avond was oogverblindend mooi, charmant en bovenal professioneel, Nicolette van Dam, wat helaas dan wel weer schril afstak tegenover de rest van de mensen op het podium. Mag ik daar iets van vinden? Ja daar mag ik iets van vinden, zeker omdat het lijdend voorwerp en de rode draad van de gehele avond Marc Drees was en die vindt overal wat van. RNoC was een vernieuwend concept, voor verbetering vatbaar met één belangrijke tip, gooi er de volgende keer een pauze in. Goed voor de drankomzet en zo leren de mensen elkaar even kennen. Tegelijkertijd is dat dan ook bij uitstek het moment om de tweets even te evalueren.

De avond verliep niet vlekkeloos, maar dat kwam mede omdat veel podiumdeelnemers op het laatste moment waren opgeroepen om in te vallen voor “ last minute afhakers”. Hier heb ik dan ook wel weer respect voor, met name Andre Kager en een dame van Vitae sloegen zich er glansrijk doorheen!

Ook hier bleek dat roasten en comedy als een professioneel beroep moeten worden gezien en niet als hobby, maar het initiatief, de inzet van de organisatoren en de tomeloze inzet van de mensen op het podium maakten het tot een vermakelijke avond.

Echter, gaandeweg de avond dwaalden mijn gedachten af.

Ik moest denken aan Suzanne Ekel, en Marc de Vries. Voormalige countrymanagers van Monsterboard.nl die voorbeelden zijn van mensen die een merk verpersoonlijken, die waarlijk ambassadeurschap toonden in hun diverse functies bij Monsterboard.nl.

Langzamerhand trok ik mijn grijze Monster trainingsjack uit. Waarom? Nou laat ik het zo zeggen, nadat er een stomdronken “ambassadeur“ van Secretary plus op het podium stond met een black out en haar collega het daarna nog eens dunnetjes over deed, klonk er rumoer en lawaai vanuit de zaal.

Een groot aantal “ambassadeurs“ van Monsterboard.nl zaten achterin, op een soort tweede podium en vonden het nodig om hun eigen feestje te vieren, inclusief champagne. Wat zij zich echter niet leken te realiseren was het feit dat de zaal vol zat met recruiters, ook wel klanten of prospects genaamd. Voor alle duidelijkheid: ik heb 25 kwartalen voor Monsterboard.nl mogen werken waarvan 25 succesvol afgesloten, dus heb heel wat champagnefeestjes gevierd. Wel hebben we dit echter zoveel mogelijk intern gedaan, ons succes en ons feestje!

Een dame naast mij, eigenaar van een werving en selectie bureau maakte een rake opmerking over de Euro 8.000 die zij had betaald voor een CV database toegang en de service die zij daarbij (niet) kreeg, overigens zonder champagne. Iemand voor mij aanwezig in de zaal, sloeg haar slag door wèl adequaat in de zaal iets te roepen over de dienstverlening van hun bedrijf, waardoor ik verwacht dat de marge daar komend kwartaal wel gehaald wordt.

Je brand is zo sterk als je mensen en een sterk merk bouwen duurt veel langer dan hem afbreken.

Vrijdagavond was een voorbeeld van hoe snel je een brand kunt afbreken, nee voor mij voorlopig even geen Monster jack meer tijdens een recruitment event en als het regent pak ik, in plaats van mijn USG paraplu wel even die afzichtelijk oranje die ik, met veel trots, van iemand van VNU heb gekregen.

Blijf trots op je merk, wees het visitekaartje van je bedrijf en draag dat uit! Je kunt anders altijd nog contact opnemen met die professionele dame van Work Talent of je CV op Monsterboard.nl zetten, hoewel ik de laatste tijd steeds meer de indruk krijg dat dat zelfs beter nog via LinkedIn.com kan.

Mogelijk zal ik de komende tijd wat vaker de ene keer beschouwende de andere keer wat kritische noten laten horen via dit forum. Tussen al die “zure” blogs en blogs van corporate en bureau recruiters, is het misschien goed om af en toe het geluid te horen van iemand die als gebruiker, in between jobs, en leverancier van zakelijke diensten in recruitment land zijn ongezouten mening geeft.

Dit gastblog is geschreven door Sander Poos, oud directeur van Vacaturekrant.nl en Carp.nl, social media fanaat, online recruitment specialist en online sales Director. Op Twitter is Sander te vinden als @sandmanneke

Geef een antwoord

4 Comments