Employer Branding Taglines, sterke merken laten ze werken

Employer Branding in een wereld met sociale media, gaat ook om het vermogen om in one-liners, “Employer Branding Taglines” EBT’s , talenten op de arbeidsmarkt aan te spreken. EBT’s zijn korte krachtige statements die aangeven waarom een bedrijf interessant meent te zijn als werkgever. Die EBT’s zijn wellicht voor sommigen kretologie. Ik denk echter dat organisaties die in staat zijn om de kern van hun talent filosofie kort en bondig neer te zetten, er beter in zullen slagen om hun medewerkers,  de belangrijkste talent ambassadeurs!!, in te zetten voor het aantrekken van nieuw talent.

Kenmerken van een goede EBT zijn:

– Is kort en krachtig

– Blijft in het geheugen hangen

– Reflecteert waar het bedrijf voor staat

– Maakt duidelijk waarmee bedrijf zich onderscheid

Dat is een lastige opgave. Ik heb hieronder, via een oproep op Linkedin, een aantal voorbeelden verzameld uit het Engelse taalgebied.

–  Clear thinking                    (Allens Arthur Robinson – Australian law firm)

–  An inspiring environment to foster innovation                   (Novartis)

–  Connectedthinking                         (PricewaterhouseCoopers in Australia)

–  Worth talking about                        (Leighton Contractors)

–  Think, innovate and work with technology leaders           (Intel)

–  Our team players aren’t like your team players: Intel Sponsors of Tomorrow

–  Improving health and quality of life         (GlaxoSmithKline)

–  eXpress yourself                              (Xerox)

–  Join a company that values you                      (Wells Fargo)

–  How far will you go?                       (Microsoft)

–  The power to excel                         (ConEd – power generation)

–  What will you build today?           (Fluor – engineering construction)

–  Work with the best and brightest             (IBM)

–  Be The Difference                           (Medtronic)

–  Help create the future of energy              (Chevron)

–  Our company. Your career. Together, we grow (Coca-Cola)

–  One life. Live it well                         (Holmes Place)

–  A passion for great audio              (Microelectronics)

–  Part Career, Part Revolution…”it’s a not a job, it’s a calling ”          (Apple)

–  A Place To Be You                            (Google)

–  Leadership, Leverage and Results…the fuel that powers the scary smart folks at LinkedIn

–  We don’t accept applications.  Only commitments            (US Marines)

–  Supplying results              (The Source)

Ik ben benieuwd naar de voorbeelden van de lezers van deze blog.

Geef een antwoord