Monster Q1 2011: 6Sense is een mislukking

Logotype Monster Monster heeft gisteren de resultaten over het eerste kwartaal van 2011 bekend gemaakt. En die resultaten waren zonder meer goed. Ten opzichte van Q1 2010 kon een omzetgroei van maar liefst 23% worden gemeld. En Sal Iannuzzi (CEO Monster) was dan ook exteem bullish in zijn commentaar:

We had a strong start to the year with first quarter 2011 bookings and revenue growth of 24% and 23%, respectively. These results were driven by the improved value proposition we offer our customers worldwide and the continued global economic recovery. We are confident we have the right strategy in place and reiterate our outlook for bookings and revenue growth in 2011 to be in the range of 20 – 25% and remain committed to significantly improving profitability

Maar wat ik vooral opvallend vind is wat hij niet zegt; want dit is wat Iannuzzi zei bij de presentatie van de resultaten over Q4 2010:

Our unrivaled global reach, innovative solutions, and search products powered by our patented 6Sense® technology will allow us to win against all competitors in the market and to continue to gain global market share in 2011.

Met andere woorden, 6Sense was nog front and center een kwartaal geleden, nu is er slechts sprake van een improved value proposition. En daarmee lijkt het falen van 6Sense aangekondigd. Terwijl deze functionaliteit nog niet eens in Nederland is gelanceerd. Waarmee 6Sense een bijzonder kostbare mislukking lijkt te gaan worden; gezien de inititele investering van grofweg $ 75 miljoen om de onderliggende technologie te kopen.

Maar goed, terug naar de resultaten:

Monster: Booking and Revenue Trend

Monster: Booking and Revenue Trend

En dat ziet er goed uit. Hoewel… het lijkt er op dat de groei (YoY) heeft gepiekt in Q4 2010 – Q1 2011. De grote vraag is dus: gaan de komende kwartalen een plateau zien of gaat de omzet zelfs weer krimpen.

Geef een reactie

1 Comment