Solliciteren 2.0: missie ydeal geslaagd!

Logotype ydealYYYEEEEEAAAAAAHHHHHHHH. Ik heb een baan gevonden!!!! Campagne ydeal is succesvol ten einde gekomen! De laatste weken waren spannend. Ik was met meerdere partijen in gesprek waardoor ik op de site niets hierover kon berichten. Uiteindelijk heb ik een prachtige nieuwe uitdaging gevonden bij een groot bedrijf in de bouw, op een functie met perspectief voor de toekomst. Hier begin ik op maandag 16 mei.

In mijn laatste blog, over twee weken, zal ik over mijn functie berichten. De teller tikt nu nog af naar het moment dat ik start met werken.

Wat heeft ydeal uiteindelijk tot een succes gemaakt? In mijn geval heeft het positief bijgedragen aan mijn imago. Ik heb gehoord dat het pro-actief, creatief en vindingrijk overkwam. Hiermee was ik niet langer onzichtbaar in de grote groep werkzoekenden binnen de bouwbranche. De recruiters van werving- & selectiebureaus en detacheringbureaus hebben mij bij bedrijven voorgedragen en dit heeft uiteindelijk geleid tot deze baan. Mijn eigen netwerk (vrienden, familie, kennissen, (oud-)collega’s) heeft ook enthousiast gereageerd en mijn campagne verder verspreid. Hieruit is een aantal goede gesprekken ontstaan, maar dit heeft uiteindelijk niet tot een baan geleid (de beloning wordt daarmee niet uitgekeerd). Een belangrijk element in mijn zoektocht is geweest dat ik erg actief ben geweest in het onderhouden van de contacten met recruiters. Succes in de samenwerking zit in het vinden van een win-win voor beide partijen. Die heb ik nu gevonden.

Komt er een vervolg van ydeal? Velen hebben zich afgevraagd, met mij, of dit concept niet verder te gebruiken is. Om hierop een antwoord te vinden, heb ik ook naar andere concepten op het gebied van solliciteren gekeken. Ik ben van mening dat de aandacht vooral ontstaan is door het nieuwe karakter van de campagne, met name door een beloning uit te loven. Deze beloning heeft echter geen invloed gehad in het proces. Niemand heeft mij geholpen voor het geld. Dit onderdeel heeft dus geen waarde. Wat over blijft, is een leuke site en dat ik die heb ingezet om mezelf te presenteren. Dit wordt ook al veel gedaan en is dus niet nieuw. Mijn conclusie is dan ook dat het eenmalig dit effect heeft gehad. De succesformule was vooral om ‘out of the box’ te denken en er gewoon voor te gaan! Een baan zoeken en vinden bleek een baan op zich. Bedankt voor jullie interesse en bijdrage.

Geef een reactie

1 Comment
  • Bas Westland
    says:

    @Jasper Wat gaaf dat je een baan hebt gevonden! Ik denk dat je campagne vooral voor focus heeft gezorgd bij jou en je netwerk en een deadline doet wonderen 😉 Lees graag je volgende verlslag!