#succesvolwerven: Textkernel

Logotype en payoff Succesvol Werven En dan alweer de derde productpresentatie, van alweer het derde Nederlandse bedrijf (ik hoor in het achterhoofd Trots op Nederland, maar dat is weer een akelige connotatie dus die moet ik maar snel vergeten). Shit, ondetussen is Gerard Mulder (commercieel directeur Textkernel) al begonnen. Luisteren dus.

Mulder begint met belemmeringen in het recruitment proces; vanuit de kandidaat (vermijbare herhaalde invoer), recruiter (vermijdbare herhaalde invoer) en vanuit de organisatie (rapportage?). Ahh… in mijn geestesoor hoor ik extractie en daarmee natuurlijk Search! (CV’s) en Jobfeed (vactures). En dan nog iets van rapportage.

Maar Mulder beperkt zich via een aantal verbeteringspunten tot de CV diensten van Textkernel. Waarbij Extract (de reeds lang bestaande CV-parser) en Search! (de nieuwe CV zoeker) langskomen. En hij een poging gaat doen om Search! te laten zien.

Ik moet toch ook maar eens een inlog van Textkernel vragen om een testdrive van Search! te doen. Want de mogelijkheden die Mulder laat zien van de applicatie zijn indrukwekkend. Maar als je achterin de zaal zit is soms het resultaat bijzonder slecht zichtbaar. In ieder geval met mijn ogen.

Geef een antwoord

1 Comment