Premium account LinkedIn: verlengen of niet?

Laat ik deze vraag eens crowdsourcen: waarom zou ik mijn premium account bij LinkedIn moeten verlengen?

De aanleiding voor deze vraag is onderstaand mailtje van LinkedIn:

LinkedIn | E-mail voor verlening premium account

Geef een antwoord

10 Comments
  • Anita
    says:

    Ik heb ook een premium account maar kan sinds enige tijd alleen nog maar connecten met mensen waarvan ik het emailadres ken.

    Voorheen kon ik via ‘people you may know’ (staat op home screen rechtboven) probleemloos connecten. Nu moet ik ineens hun emailadres invullen, die je voordat je connect meestal nog niet weet.

    Wie heeft hier ervaring mee en hoe kan je dit oplossen?

  • Raoul Brouns
    says:

    Als Recruiter is het premium account niet onmisbaar, echter bij het vinden van een “exotic-profile” zijn er tools die je als standaard gebruiker niet hebt. Dat is wel een meerwaarde vs de kosten die ermee gepaard gaan. Echter de mail met het verzoek vind ik een lichte “Host” vorm bezitten.

  • Chris Stapper
    says:

    Je zou moeten verlengen als je denkt dat je als premium member meer waardevolle stukken voor RM kunt schrijven, of als je denkt dat je een morele verplichting hebt om LI van inkomsten te voorzien, als ze inderdaad zo’n waardevolle bron van informatie zijn.
    (of als je de functies daadwerkelijk gebruikt, maar ik verwacht van niet)

  • Pien
    says:

    Ik ben blij met de Inmails die ik kan sturen met een premium account. Zonder deze mogelijkheid kun je slechts contact met iemand (buiten je eigen connecties) opnemen als je vraagt om te Linken en dit vind ik niet zo gepast bij iemand die je niet kent.

    • Jorn
      says:

      Dat is zo, maar Marc houdt niet zo van linken met mensen, zie het aantal connecties waar hij regelmatig over schrijft. Dus dat zou voor hem geen argument zijn.

  • Rogier Timofei
    says:

    Hoewel ik een enorme LinkedIn fan ben heb ik mijn inmiddels vervallen premium account nagenoeg nooit gemist. Het toegevoegde waarde hiervan was voor mijn doeleinden (staying in touch, sales, geen recruiter oid) zeer beperkt.

    • Marc Drees
      says:

      LinkedIn is voor mij uitsluitend een research tool. Het levert mij ongekend veel informatie bij het onderzoeken van de mensen achter een nieuw initiatief. Dat is ook de reden dat ik mijn eigen profiel zo goed mogelijk probeer bij te houden; een tegenprestatie voor de waarde die LinkedIn op dit gebied aan mij levert.