Repudo: een ‘dingetje’ voor recruiters?

Logotype Repudo Via Twitter liet @ikbenechtBen mij weten met een nieuwe app aan het rommelen te zijn: Repudo. Rommelen is een understatement, het gaat hier over een meer dan serieuze startup, dat flink vertrouwen heeft gekregen (en terecht) van investeerders. Waar gaat het om? Aldus de site:

Repudo is the world’s first platform to handle digital objects in the real world. With Repudo you are able to pick up & drop messages with your smartphone. To drop or pick up a Repudo you have to get out on the street. For example; drop a video, audio or text message for a friend at the central station. He or she has to go there in person to pick it up and get the message with their smartphone.

Dus zaken (tekst, video, foto’s, maar dus ook tekst of een url) ‘droppen’ zoals ze het zo mooi noemen op de app op een bepaalde plek. Eigenlijk vertaald: Virtuele items achterlaten in een Google Maps-achtige omgeving. Het lijkt op Foursquare, een location-based service waar je bijvoorbeeld cd’s of andere acties achterlaat voor een volgende gebruiker die incheckt.

Repudo voorbeeldIk log in op Redupdo.com met mijn (natuurlijk…) Twitter account – dat gaat erg gemakkelijk- en ik kan zien wie in mijn netwerk (‘vriendjes’) een zogenaamde Repudo hebben achtergelaten en ik zie ook andere gebruikers. Na een paar dagen inloggen merk ik ook dat dat aantal in rap tempo groeit.

De hele interface (grafisch gezien) daagt me uit, is mooi, ik wil drukken op die knopjes. Wellicht juist omdat het zo no-nonsens is opgezet…

Maar veel belangrijker nog, dit is een ‘dingetje’ voor jullie voor recruiters en arbeidsmarktcommunicatiespecialisten?? Ik heb daarom een heavy-user Yael O’Callaghan – innovatieve recruiter van het VUmc en echte vakvrouw, een aantal vragen gesteld:

Waarom gebruik jij Repudo?

Nieuwsgierigheid en ik heb nu als test een Repudo voor een baan bij het VUmc neergelegd (droppen). Vumc heefteen 6-tal hoofddoelgroepen gedefinieerd waar wij naar op zoek zijn. Voor mij is de belangrijkste doelgroep verpleegkundige. Het kan een mooie recruitmentcase worden of wij via Repudo onze doelgroep echt bereiken. Tevens vind ik het altijd erg leuk om dit soort nieuwe (social media) initiatieven te testen. Ik zie wel kans om voor VUmc met Repudo weer voorop te lopen in de zorg

Kan het ook werken voor kandidaten?

Goede vraag. Zo had ik het nog niet bekeken. Lijkt me leuk dat je jezelf via een Repudo neerlegt bij een organisatie van je interesse (als dit online kan en je niet perse eerst fysiek naar die locatie hoeft). Als een soort open sollicitatie. De recruiter kan dan je ‘drop’ zien en oppikken. Lijkt mij als recruiter in ieder geval opvallend!”

Het concept, de aanpak, de directe communicatie via Twitter, vormgeving en het online/offline element ziet er wat mij betreft gaaf uit. Hier wil ik wel meer mee doen. Welke eerste recruitmentcase – bijvoorbeeld een recruitmentevent droppen – volgt?!

Dit gastblog is geschreven door Roos van Vugt (@roosvanvugt), Manager Social Media bij Deloitte

Geef een reactie

1 Comment
  • Nils Jepsen
    says:

    Ha Roos, 

    zullen we als primeur een gezamenlijke repudo actie houden? Plakken we er een fysieke ruilbeurs aan vast; kunnen mensen vacatures met elkaar ruilen/doorsturen etc. Een Repudo Flash Mob.

    groet, Nils