Jobrapido heeft wel voldoende marketingbudget?

Een teken van veranderende tijden? Waar Monsterboard nog nauwelijks marketingeuro’s kan spenderen laat vertical search engine Jobrapido diezelfde Euro’s vrolijk rollen. Getuige deze banner op Nu.nl:

image

Het blijft toch bizar dat vacaturesites zichzelf hebben uitverkocht aan deze parasieten. En daar nu de wrange en op deze wijze zichtbare vruchten van plukken.

Geef een reactie

6 Comments
  • Fred A.
    says:

    Jobrapido gebruikt “retargeting” Heb je eenmaal de site van r\jobrapido bezocht, dan krijg je overal advertenties voorgeschoteld: Kracht van reklame is de herhaling”…Ik heb ze al gezien op sitedeals, telegraaf, hotmail/msn etc.

  • Pieter van Diggele
    says:

    Mogelijk is de gedachte ooit geweest: “Het levert extra traffic op en als het gaat bijten, kunnen we het altijd weer stopzetten”. En als de grote vacaturebanken gezamenlijk zouden besluiten om geen vacatures meer te leveren dan is het waarschijnlijk ook vrij snel weer afgelopen. Ook de Google Panda Update zou nog wel eens roet in het eten kunnen gaan gooien voor de Jobrapido’s en Indeeds…

      • Pieter van Diggele
        says:

        Helaas heb ik inmiddels te vaak gezien dat drastische updates in het Google algoritme geen of nauwelijks effect hebben in NL, met name die waar taal en semantiek een belangrijke rol spelen.

        Begin te vrezen dat we ook dit keer weer naast de pot pissen om die reden…

        • Marc Drees
          says:

          Altijd hoopvol blijven; eens is dit soort dunne ‘dienstverlening’ ten dode opgeschreven. Hoewel vacaturesites het uitsluitend zichzelf kunnen verwijten dat ze de verticals in de tussentijd een positie en verdienmodel hebben gegeven. Pure luiheid.