VNU Media stalkt Jobbird

Het is een beetje triest, maar mogelijk is VNU Media wanhopig. Na haar reclamecampagne op TV al afgestemd te hebben op de oorspronkelijke lanceringsdatum van Jobbird (31 augustus) is VNU Media nu ook online druk bezig om deze nieuwe site te stalken. Getuige deze situatie, waar een zoekactie op Jobbird een advertentie voor Nationale Vacaturebank laat zien:

Google | Zoekresultaat Jobbird

Da’s wel heel erg goedkoop. Maar voor een bedrijf dat nog altijd xing.nl laat verwijzen naar intermediair.nl is het ook weer niet verwonderlijk.

Wat een armoe…

Geef een reactie

14 Comments
  • Bert
    says:

    @Rogier…lol met terugpesten en je lijstje!
    Ik zag in jobfeed dat jullie deze week een serieuze afstand hebben genomen van nvb…..een geweldige nr 2 positie achter werk.nl als je deze mag meetellen.

    proficiat!

  • Rogier
    says:

    Oei, oei oei  wat een drukte om een beetje advertising op google adwords….
    Volgens mij iets wat al een hele tijd gebeurt en niks nieuws is met de komst van Jobbird. Maar goed…..
    In het kader van de genoemde “gentlemens agreement”  hebben wij de woorden weer verwijderd…..:)
    We hoeven niet altijd het stoutste en brutaalste jongetje van de klas te zijn.
    We laten de rest elkaar weer gewoon aftroeven op radio en TV, dan gaan wij weer gewoon verder met onze day to day business!
    Mocht je ( jobbird) ons toch nog even willen “terugpesten” met op onze naam adverteren……bel/mail me even, dan geef ik je de best renderende woorden nog even door 🙂

  • Bart @ Jobbird.com
    says:

    Hierbij een reactie vanuit Jobbird.com:
    Na wekenlang te hebben moeten aanzien dat Nationale Vacaturebank op onze naam aan het adverteren was en ook bleef adverteren, zijn wij deze week ook op hun naam gaan adverteren.
    Dit is geen strategie en wij zullen niet opzettelijk gaan adverteren op de merknamen van concurrenten.
    Wel wil ik aangeven dat Banenmatch en ook Indeed.nl ook een aantal dagen bij de lancering van onze website op onze naam hebben geadverteerd en het dus niet enkel Nationale Vacaturebank was.

    • David
      says:

      Ik sluit me aan bij Michel en vraag me af of je dit moet zien als een specifieke stalk strategie richting Jobbird. Het lijkt mij waarschijnlijker dat mien besloten heeft bij VNU om wel te adverteren op merknamen van concurrenten. 

      Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat adverteren op merknamen van concurrenten in Google Adwords (relatief) weinig succesvol is. Dit is ook wel logisch, want men is specifiek op zoek naar het product/dienst van de concurrent en niet naar jouw product/dienst.

  • Vincent / Jobselectie
    says:

    Hoi Marc,

    Ik heb er al eens een tweet over gestuurd naar VNU dat het niet netjes is om te adverteren in Adwords op andermans bedrijfsnaam. Ze doen het namelijk voor meer bedrijfsnamen.

    Sinds een jaartje is het juridisch toegestaan om te adverteren in Adwords op merknamen onder een aantal voorwaarden. Ondanks dat nog steeds niet netjes!

    In de SEO branche geldt volgens mij een gentlemen agreement dat ze niet adverteren op elkaars bedrijfsnaam. Wellicht dat VNU daar eens naar zou moeten kijken.